Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1050
Назва: The study of emotional burnout in students-psychologists and professional psychologists
Інші назви: Дослідження емоційного вигорання у студентів- психологів і студентів-професіоналів
Автори: Царькова, Ольга Вікторівна
Tsarkova, Olha
Prokofieva, О. O.
Прокоф’єва, O. O.
Prokofieva, O. А
Прокоф’єва, O. А.
Ключові слова: emotional burnout syndrome
students-psychologists
professional psychologists
stress
emotional burnout symptoms
синдром емоційного вигорання
студенти-психологи
психологи-професіонали
стрес
симптоми емоційного вигорання
Дата публікації: 2016
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Царькова О. В., Прокоф’єва O. А., Прокоф’єва O. А. .Дослідження емоційного вигорання у студентів- психологів і студентів-професіоналів /Царькова О. В., Прокоф’єва O. А., Прокоф’єва O. А // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2016. – № 2-3. – С. 44-49
Короткий огляд (реферат): The paper presents the results of the empirical study conducted with the aim of determining the level of emotional burnout among students-psychologists and professional psychologists. Harmful effect of emotional burnout syndrome on human health is described. The study has shown that 30% of professional psychologists demonstrated high level of emotional burnout and among 30% of them the level of emotional burnout was higher than average. As for studentspsychologists, 10% of them are characterized by high level of emotional burnout.Статтю присвячено виявленню рівня емоційного вигорання серед студентів-психологів та психологів-професіоналів. Робота психолога часто пов’язана з тривалими стресами у сфері міжособистісного спілкування, зумовленими значною відповідальністю за встановлення довірливих стосунків, необхідністю вміти керувати емоційною напруженістю спілкування. Як наслідок, психолог може зазнати стану емоційного та фізичного виснаження, емоційної відстороненості, втрати енергії та ін. Визначено, що емоційне вигорання – це вироблений особистістю механізм психологічного захисту у формі повного або часткового виключення емоцій у відповідь на психотравмуючі впливи. Синдром вигорання – це процес поступової втрати емоційної, когнітивної та фізичної енергії, що виявляється в симптомах емоційного, розумового виснаження, фізичного стомлення, особистісної відстороненості та зниження задо-волення виконанням роботи. Такі стани неодмінно позначаються на фізичному та психічному здоров’ї психолога, а також на його відношенні до професійних обов’язків та якості їх виконання. У дослідженні рівня емоційного вигорання взяли участь студенти 3-4 курсів спеціальності «Психологія», а також практикуючі психологи. Емпіричне дослідження рівня емоційного вигорання складалося з визначення ступеня вираженості таких симптомів емоційного вигорання, як напруга, тривога і депресія, емоційна та моральна дезорієнтація, економія емоцій, виснаження, емо- ційна відстороненість, деперсоналізація та ін. Проведене нами дослідження показало, що емоційне вигорання у 30 % психологів-професіоналів знаходиться на високому рівні, а ще у 30 % на рівні вище середнього. Серед студентів-психологів 10% мають високий рівень емоційного вигорання. Такі показники є досить тривожними, тому що без спеціально організованої психопрофілактичної та психокорекційної роботи виявлена тенденція може прогресувати. Перспективою подальших досліджень є вивчення впливу рівня самооцінки на рівень емоційного вигорання. Планується розробка і впровадження у практику роботи шкіл міста Мелітополь та Мелітопольского району спеціальної діагностично-корекційної програми, спрямованої на стабілізацію емоційного стану психологів-професіоналів, зниження рівня емоційного вигорання.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1050
ISSN: 2311-8466
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ольга Вікторівна Царькова (1).pdf269.78 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.