Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1050
Title: The study of emotional burnout in students-psychologists and professional psychologists
Other Titles: Дослідження емоційного вигорання у студентів- психологів і студентів-професіоналів
Исследование эмоционального выгорания студентов-психологов и психологов-профессионалов
Authors: Царькова, Ольга Викторовна
Царькова, Ольга Вікторівна
Tsarkova, Olha
Prokofieva, О. O.
Прокоф’єва, O. O.
Прокофьева, O. O.
Prokofieva, O. А
Прокоф’єва, O. А.
Прокофьева, O. А.
Keywords: emotional burnout syndrome
students-psychologists
professional psychologists
stress
emotional burnout symptoms
синдром емоційного вигорання
студенти-психологи
психологи-професіонали
стрес
симптоми емоційного вигорання
синдром эмоционального выгорания
Issue Date: 2016
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Царькова О. В., Прокоф’єва O. А., Прокоф’єва O. А. .Дослідження емоційного вигорання у студентів- психологів і студентів-професіоналів /Царькова О. В., Прокоф’єва O. А., Прокоф’єва O. А // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2016. – № 2-3. – С. 44-49
Abstract: The paper presents the results of the empirical study conducted with the aim of determining the level of emotional burnout among students-psychologists and professional psychologists. Harmful effect of emotional burnout syndrome on human health is described. The study has shown that 30% of professional psychologists demonstrated high level of emotional burnout and among 30% of them the level of emotional burnout was higher than average. As for studentspsychologists, 10% of them are characterized by high level of emotional burnout.Статтю присвячено виявленню рівня емоційного вигорання серед студентів-психологів та психологів-професіоналів. Робота психолога часто пов’язана з тривалими стресами у сфері міжособистісного спілкування, зумовленими значною відповідальністю за встановлення довірливих стосунків, необхідністю вміти керувати емоційною напруженістю спілкування. Як наслідок, психолог може зазнати стану емоційного та фізичного виснаження, емоційної відстороненості, втрати енергії та ін. Визначено, що емоційне вигорання – це вироблений особистістю механізм психологічного захисту у формі повного або часткового виключення емоцій у відповідь на психотравмуючі впливи. Синдром вигорання – це процес поступової втрати емоційної, когнітивної та фізичної енергії, що виявляється в симптомах емоційного, розумового виснаження, фізичного стомлення, особистісної відстороненості та зниження задо-волення виконанням роботи. Такі стани неодмінно позначаються на фізичному та психічному здоров’ї психолога, а також на його відношенні до професійних обов’язків та якості їх виконання. У дослідженні рівня емоційного вигорання взяли участь студенти 3-4 курсів спеціальності «Психологія», а також практикуючі психологи. Емпіричне дослідження рівня емоційного вигорання складалося з визначення ступеня вираженості таких симптомів емоційного вигорання, як напруга, тривога і депресія, емоційна та моральна дезорієнтація, економія емоцій, виснаження, емо- ційна відстороненість, деперсоналізація та ін. Проведене нами дослідження показало, що емоційне вигорання у 30 % психологів-професіоналів знаходиться на високому рівні, а ще у 30 % на рівні вище середнього. Серед студентів-психологів 10% мають високий рівень емоційного вигорання. Такі показники є досить тривожними, тому що без спеціально організованої психопрофілактичної та психокорекційної роботи виявлена тенденція може прогресувати. Перспективою подальших досліджень є вивчення впливу рівня самооцінки на рівень емоційного вигорання. Планується розробка і впровадження у практику роботи шкіл міста Мелітополь та Мелітопольского району спеціальної діагностично-корекційної програми, спрямованої на стабілізацію емоційного стану психологів-професіоналів, зниження рівня емоційного вигорання.Статья посвящена выявлению уровня эмоционального выгорания среди студентов-психологов и психологов-профессионалов. Работа психолога часто связана с длительными стрессами в сфере межличностного общения, обу- словленными значительной ответственностью за установление доверительных отношений, необходимостью уметь управлять эмоциональной напряженностью общения. Как следствие, психолог может испытывать состояния эмоционального и физического истощения, эмоциональной отстраненности, потери энергии и др. Определено, что эмоциональное выгорание – это выработанный личностью механизм психологической защиты в форме полного или частичного отсутствия эмоций в ответ на психотравмирующие воздействия. Синдром выгорания – это процесс постепенной утраты эмоциональной, когнитивной и физической энергии, проявляющийся в симптомах эмоционального, умственного истощения, физического утомления, личностной отстраненности и снижения удовлетворения выполнением работы. Такие состояния непременно сказываются на физическом и психическом здоровье психолога, а также на его отношении к профессиональным обязанностям и качестве их выполнения. В исследовании уровня эмоционального выгорания приняли участие студенты 3-4 курсов специальности «Психология», а также практикующие психологи. Эмпирическое исследование уровня эмоционального выгорания включало определение степени выраженности таких симптомов эмоционального выгорания, как напряжение, тревога и депрессия, эмоциональная и моральная дезориентация, экономия эмоций, истощение, эмоциональная отстраненность, деперсонализация и др. Проведенное исследование показало, что эмоциональное выгорание у 30% психологов-профессионалов находится нвысоком уровне, а еще у 30% – на уровне выше среднего. Среди студентов-психологов 10% имеют высокий уровень эмоционального выгорания. Такие показатели вызывают тревогу, поскольку без специально организованной психо-профилактической и психокоррекционной работы выявленная тенденция может прогрессировать. Перспективой дальнейших исследований является изучение влияния уровня самооценки на уровень эмоционального выгорания. Планируется разработка и внедрение в практику работы школ города Мелитополь и Мелитопольского района специальной диагностико-коррекционной программы, направленной на стабилизацию эмоционального состояния психологов-профессионалов, снижение уровня эмоционального выгорания.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1050
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ольга Вікторівна Царькова (1).pdf269.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.