Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9713
Title: Определение понятий «системность» и «систематичность» знаний в контексте оценивания качества результатов обучения
Other Titles: Definition of concepts “systemic” and “systematicity” of knowledge in the context of evaluating the quality of training results
Definiția conceptelor "sistemic" și "sistemicitate" a cunoștințelor în contextul evaluării calității rezultatelor instruirii
Authors: Карпова, Елла Едуардівна
Karpova, Ella Eduardivna
Карпова, Элла Эдуардовна
Кононенко, Наталія Вячеславівна
Кононенко, Наталия Вячеславовна
Kononenko, Nataliya Vyacheslavivna
Keywords: системность знаний
профессиональная подготовка
качество знаний
систематичность знаний
Issue Date: 2019
Publisher: Journal of Psychology. Special Pedagogy. Social Work (PSPSW
Citation: Карпова Э.Э. Определение понятий «системность» и «систематичность» знаний в контексте оценивания качества результатов обучения / Э.Э. Карпова, Н.В. Кононенко // Journal of Psychology. Special Pedagogy. Social Work (PSPSW). Volume 55, Issue 2, 2019, P. 92-102.
Abstract: В статье обсуждается сущность понятий «системность» и «систематичность» знаний в контексте поиска путей и средств оптимизации профессиональной подготовки студентов, приведения качества ее результатов в соответствие с требованиями современной практики и тенденциями ее изменения. Констатируется, что качество знаний влияет на успешность решения задач различного типа в условиях учебной и практической деятельности специалистов и способствует изменению стиля мышления обучаемых, его продуктивности. Приводится сравнительный анализ источников порождения системности и систематичности знаний обучаемых в учебном процессе, характеристика их познавательных функций. The concept of ―systemic‖ and ―systematicity‖ knowledge in the context of search for ways and means optimization of students’ professional training is discussing in this article. It is noted with the quality of knowledge which affects the successful implementation of the different tasks in the specialists’ learning and practical activity and contributes to change the students’ thinking and its efficiency. The article includes a comparative analysis of the provenance of systemic and systematicity learners’ knowledge in the training and features of their cognitive functions.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9713
Appears in Collections:Кафедра дошкільної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KARPOVA.pdf239.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.