Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9574
Title: Соціально-філософський аналіз проблеми лідерства в сфері освіти
Other Titles: Socially-philosophical analysis of the problem of leadership in education.
Authors: Бойко, Анжела Іванівна
Keywords: влада
лідер
лідерство
соціальна відповідальність
power
leader
leadership
social responsibility
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Бойко А. В. Соціально-філософський аналіз проблеми лідерства в сфері освіти / А. В. Бойко // Перспективи. – 2015. – №1. – С. 25-29.
Abstract: В статті розглядаються проблемі лідерства в сфері освіти в контексті етичної складової та соціальної відповідальності. Автор наголошує, що для менеджменту сфери освіти лідерство є природним і необхідним. В даному матеріалі аналізуються процеси, які є важливими для ефективного лідерства. Розмежовуються поняття керівництва і лідерства, але підкреслюється їх взаємна інтегрованість. Йдеться також про відповідність лідерства трендам суспільства знань. Окремо розглядається взаємозв’язок лідерства і якості освіти, що є достатньо новим підходом. The article deals with the problem of leadership in the field of education in the context of the moral dimension of social responsibility. The author emphasize the fact that for the management (as the administrative board) leadership educationis a natural and necessary at the sametime. The proposed material defines thec oncepts of management and leadership, however, emphasized the irmutual integration. It is also about trends under the leadership of a knowledge society. Separately considered leadership and the quality of education, which is a rather original approach.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9574
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boіko. 2015.pdf394.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.