Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9570
Title: Диалогизм в контексте изучения современной системы образования
Other Titles: Dialogism in the context of studying the modern system of education
Authors: Каранфілова, Олена Володимирівна
Каранфилова, Елена Владимировна
Karanfilova, Olena Volodymyrivna
Keywords: освіта
модернізація
система освіти
діалогізм
Issue Date: 2013
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Каранфилова Е. В. Диалогизм в контексте изучения современной системы образования / Е. В. Каранфилова // Перспективи. – 2013. – №3. – С. 45-49.
Abstract: У статті розглянуто актуальні проблеми системи освіти в ракурсі соціальної філософії. Акцентовано увагу на феномені освіти, що включає в себе не тільки підготовку професіоналів, що володіють загальними та спеціальними знаннями, але і формування самостійної творчо і соціально активної особистості, здатної до інноваційної діяльності, що управляє своєю творчою енергією і направляє її в творче русло. Філософський діалогічний підхід розглянутий як перспективна альтернатива застарілим консервативним методикам. The article deals with the relevant problems of the education system in the perspective of social philosophy. Attention is focused on the phenomenon of education, which includes not only the training of professionals who have general and specialized knowledge, but also formation of an independent creative and socially active personality, able to innovative, to manage its creative energy and to direct it in a constructive course.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9570
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karanfilova.pdf332.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.