Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/952
Title: Професійно-особистісне становлення майбутніх інженерів у культурно-освітньому середовищі вищого технічного навчального закладу
Other Titles: Future Engineers Professional and Personal Formation in Cultural and Educational Environment of Higher Education Technical Institution
Authors: Нємцева, Наталія Сергіївна
Nemtseva, Natalia Sergiyvna
Keywords: майбутній інженер
професійно-особистісне становлення
культурно-освітнє середовище
будущий инженер
Issue Date: 2012
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Нємцева, Н. С. Професійно-особистісне становлення майбутніх інженерів у культурно-освітньому середовищі вищого технічного навчального закладу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Наталія Сергіївна Нємцева; наук. кер. Р. К. Серьожникова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2012. – 20 с.
Abstract: У дисертації розкрито сутність феномена "професійно-особистісне становлення майбутнього інженера в культурно-освітньому середовищі", критерії з їх показниками у сукупності прояву професійно-особистісних якостей та рівні сформованості професійно-особистісного становлення. Визначено педагогічні умови професійно-особистісного становлення майбутніх інженерів у культурно-освітньому середовищі вищого технічного навчального закладу: наявність позитивної мотивації у засвоєнні професійних знань, умінь і навичок та відповідної рефлексивної поведінки; врахування сфери вираженості індивідуальності студентів; взаємозв'язок компонентів культурно-освітнього середовища вищого технічного навчального закладу; поетапне становлення майбутніх професіоналів. The thesis highlights the essence of the phenomenon “future engineers professional and personal formation”. The criteria and their evaluative indicators together with their professional and personal qualities manifestation have been determined. The levels of professional and personal formation have been characterized. The pedagogical factors of future engineers professional and personal formation in the cultural and educational environment of higher education technical institution such as: positive motivation presence in mastering professional knowledge, skills and corresponding reflexive behaviour; taking into account the sphere of students’ invididuality expression; interaction of components of cultural educational environment of higher technical educational establishment; stage-by-stage formation of future professionals have been elaborated.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/952
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nemtseva.aref.pdf209.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.