Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/925
Title: Теорія і практика підготовки майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі: технолого-орієнтований підхід
Other Titles: Theory and practice of training future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile school: technological-oriented approach
Authors: Ордановська, Олександра Ігорівна
Ordanovska, Olexandra Igorivna
Keywords: підготовка
майбутні вчителі фізико-математичних дисциплін
профільна школа
підготовленість до роботи у профільній школі
експериментальна модель
педагогічні умови
методика
педагогічні технології
training
future teachers of physical and mathematical disciplines
profile school
readiness to work in profile school
experimental model
pedagogical conditions
methods
educational technology
Issue Date: 2016
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Ордановська, О. І. Теорія і практика підготовки майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі: технолого-орієнтований підхід : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Олександра Ігорівна Ордановська; наук. консультант З. Н. Курлянд; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2016. – 40 с.
Abstract: У дисертації розроблено й науково обґрунтовано концепцію підготовки майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі на засадах технолого-орієнтованого підходу, що охоплює методологічний, теоретичний і технологічний концепти. Розкрито сутність і структуру феномена «підготовленість майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі»; визначено його складники. The dissertation is developed and scientifically grounded the concept of training future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile schools on the basis of technological-oriented approach, covering methodological, theoretical and technological concepts. The essence and the structure of the phenomenon of "readiness of future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile school" have been exposed; its components (professional methodical readiness, professional orientation, professional creativity) and indicators are identified, levels of readiness of future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile school (high, sufficient, medium, low, ultra-low) are characterized.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/925
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ordanovska.aref.pdf855.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.