Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/906
Title: Підготовка магістрантів педагогічних університетів до організації кредитно-модульного навчання
Other Titles: Подготовка магистрантов педагогических университетов к организации кредитно-модульного обучения
Training of graduate students of pedagogical universities in the organizing of credit-module teaching
Authors: Оськіна, Наталія Олександрівна
Оськина, Наталия Александровна
Oskina, Natalia Oleksandrivna
Keywords: магістранти педагогічних університетів
організація
кредитно-модульне навчання
професійно-педагогічна компетентність
магистранты педагогических университетов
организация
кредитно-модульное обучение
профессионально-педагогическая компетентность
graduate students of pedagogical universities
organization
credit-module teaching
professional and pedagogical competence
Issue Date: 2011
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Оськіна, Н. О. Підготовка магістрантів педагогічних університетів до організації кредитно-модульного навчання [Текст] : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Наталія Олександрівна Оськіна; наук. кер. І. М. Богданова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2011. – 20 с.
Abstract: У дисертації досліджено підготовку магістрантів педагогічних університетів до організації кредитно-модульного навчання як процес формування професійно-педагогічної компетентності випускника університету; визначено й обґрунтовано складові професійно-педагогічної компетентності магістрантів педагогічних університетів до організації кредитно-модульного навчання (аутопсихологічна, науково-предметна, проектувальна компетентності); виявлено педагогічні умови підготовки магістрантів педагогічних університетів до організації кредитно-модульного навчання. В диссертации исследуется проблема подготовки магистрантов педагогических университетов к организации кредитно-модульного обучения. Определена подготовка магистрантов педагогических университетов как педагогическая проблема; сущность и структура профессионально-педагогической компетентности магистрантов к организации кредитно-модульного обучения; уточнена сущность понятий „организация кредитно-трансферной системы образования” и „организация кредитно-модульного обучения”; выявлены педагогические условия подготовки магистрантов. Training of graduate students of pedagogical universities in the organizing of credit-module teaching as a process of professional and pedagogical competence development of university graduates has been researched; the components of professional and pedagogical competence of graduate students of pedagogical universities have been defined and grounded (autopsyhological, scientific and subject, designing competences); the pedagogical conditions of graduate students training have been discovered (orientation of the content of graduate students training toward the organization of credit-transfer system of education; providing of graduate students with skills and habits of credit-module teaching organization.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/906
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Оськіна Наталія Олександрівна.aref.pdf683.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.