Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8807
Title: | Проблематика куррикулума. Философско-образовательный аспект |
Authors: | Микулинская, Ольга Сергеевна Мікулінська, Ольга Сергіївна Mikulinska, Olga Sergiivna |
Keywords: | курикулум курикулярний процесс впорядкування освіти розвиток освіти проблеми освіти соціально-економічний прогрес куррикулум куррикулярный процесс упорядочивание образования развитие образования проблемы образования социально-экономический прогресс curriculum curricular process regulation of education development of education problems of education socio-economical progress |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Микулинская О. С. Проблематика куррикулума. Философско-образовательный аспект / О. С. Микулинская // Перспективи. – 2011. – №2. – С. 106-111. |
Abstract: | В статті досліджується сучасний стан курикулярного процесу в Україні, висвітлюються соціально-економічні проблеми, які необхідно врахувати в ході розробки і впровадження курикулуму, а також проблеми, які можуть виникнути перед курикулумом після його становлення. В статье исследуется современное состояние куррикулярного процесса в Украине, освещаются социально-экономические проблемы, которые необходимо учесть в ходе разработки и внедрения куррикулума, а также проблемы, которые могут возникнуть перед куррикулумом в ходе его становления. In this article, contemporary condition of curricular process in Ukraine is researched, socio- economical problems, which must be taken into account in a process of designing and adoption of curriculum, and problems, which can arise before curriculum after its establishment, are elucidated. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8807 |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mikulinska. 2011.pdf | 312.55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.