Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8474
Title: Самоствердження особистості як функція освіти: критерії якості
Other Titles: Self-assertion of a personality as a function of education: quality criteria
Authors: Цибра, Микола Федорович
Tsybra, Mykola Fedorovych
Keywords: самоствердження
критерій
моральне здоров’я
творчість
цілеспрямованість
соціальний тонус
self-assertion
criterion
moral health
creativity
goal orientation
social tone
Issue Date: 2013
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Цибра М. Ф. Cамоствердження особистості як функція освіти: критерії якості / М. Ф. Цибра // Наукове пізнання: методологія та технологія. Філософія. – 2013. – Вип. 2. – С. 137-142.
Abstract: У статті обгрунтовуються критерії самоствердження. Розглядаються основні категорії цього процесу: моральне здоров’я, цілеспрямованість, творчість, соціальний тонус. Акцентується, що формування потреби в самоствердженні – одне з магістральних завдань освіти. статье обосновываются критерии качества самоутверждения. The article substantiates the quality criteria of self-assertion. The main categories of the process are revealed: moral health, goal orientation, creativity, social tone. The formation of need for self-assertion is emphasized as one of the primary objectives of education.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8474
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsybra Mykola Fedorovyc 2013 2.pdf341.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.