Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/840
Назва: Стан механізмів регуляції кардіоритму у дівчат 7-16 років протягом навчання в школі
Автори: Босенко, Анатолій Івановіч
Борщенко, Валерія Володимирівна
Топчий, Марія Сергіївна
Шавініна, А. О.
Босенко, Анатолий Иванович
Bosenko, Anatoliy Ivanovych
Борщенко, Валерия Владимировна
Borshchenko, Valeriya Volodymyrivna
Топчий, Мария Сергеевна
Topchii, Mariia Sergiivna
Ключові слова: серцевий ритм
механізми регуляції
дівчата-школярки
фізичне навантаження
вікова динаміка.
Дата публікації: 2017
Видавництво: Вищий навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна анадемія» Вісник проблем біології і медицини
Бібліографічний опис: Стан механізмів регуляції кардіоритму у дівчат 7-16 років протягом навчання в школі / А. І. Босенко, В. В. Борщенко, М. С. Топчій // Вісн. проблем біології і медицини. - 2017. - Вип. 2. - С. 395-401.
Серія/номер: 2 (136);
Короткий огляд (реферат): Метою даної роботи було лонгітудінальне вивчення стану механізмів регуляції кардіоритму ді- вчат 7-16 років в нормі та при дозованому фізичному навантаженні. В дослідженнях прийняли участь дівчата 7-16 років, які були обстежені наприкінці кожного навчального року в стані відносного спокою, безпосеред- ньо при виконанні фізичного навантаження та на п’ятій хвилині відновлення. Результати досліджень показа- ли, що в стані відносного м’язового спокою спостерігається позитивна тенденція до удосконалення стану механізмів регуляції кардіоритму з віком (у 15-16 років), з періодами достовірних змін у бік напруження у мо- лодшому шкільному віці (7-9 років) і у другій половині підліткового періоду (13-15 років). Виконання циклічної роботи з постійно зростаючою потужністю супроводжувалося достовірним збільшенням індексу напруги у всіх вікових групах і високою активацією центрального і гуморального каналів регуляції. Встановлено вира- жене, за таких умов, переважання симпатичних впливів на ритм серця. З віком у дівчаток в цілому зростає ступінь досконалості механізмів регуляції серцевого ритму, відбувається перехід ролі управління серцевим ритмом від центрального до автономного контуру, підвищуються функціональні адаптаційні можливості ді- вчаток, що в кінцевому результаті, забезпечує виконання фізичного навантаження з реверсом в більших об- сягах і в більш оптимальних умовах. Повного відновлення стану механізмів регуляції серцевої діяльності в ранній період (до 5 хв.) не відбувається, що може слугувати критерієм для дозування навантажень в процесі фізичного виховання в ЗОШ.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/840
Розташовується у зібраннях:Кафедра біології та охорони здоров’я

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Босенко А. І., Борщенко В. В., Топчій М. С. Шавініна А. О..pdf1.92 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.