Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/840
Назва: Стан механізмів регуляції кардіоритму у дівчат 7-16 років протягом навчання в школі
Автори: Босенко, Анатолій Іванович
Борщенко, Валерія Володимирівна
Топчій, Марія Сергіївна
Шавініна, А. О.
Bosenko, Anatoliy Ivanovych
Borshchenko, Valeriya Volodymyrivna
Topchii, Mariia Sergiivna
Ключові слова: серцевий ритм
механізми регуляції
дівчата-школярки
фізичне навантаження
вікова динаміка
Дата публікації: 2017
Видавництво: Вищий навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна анадемія» Вісник проблем біології і медицини
Бібліографічний опис: Стан механізмів регуляції кардіоритму у дівчат 7-16 років протягом навчання в школі / А. І. Босенко, В. В. Борщенко, М. С. Топчій // Вісн. проблем біології і медицини. - 2017. - Вип. 2. - С. 395-401.
Серія/номер: 2 (136)
Короткий огляд (реферат): Метою даної роботи було лонгітудінальне вивчення стану механізмів регуляції кардіоритму ді- вчат 7-16 років в нормі та при дозованому фізичному навантаженні. В дослідженнях прийняли участь дівчата 7-16 років, які були обстежені наприкінці кожного навчального року в стані відносного спокою, безпосеред- ньо при виконанні фізичного навантаження та на п’ятій хвилині відновлення. Результати досліджень показа- ли, що в стані відносного м’язового спокою спостерігається позитивна тенденція до удосконалення стану механізмів регуляції кардіоритму з віком (у 15-16 років), з періодами достовірних змін у бік напруження у мо- лодшому шкільному віці (7-9 років) і у другій половині підліткового періоду (13-15 років). Виконання циклічної роботи з постійно зростаючою потужністю супроводжувалося достовірним збільшенням індексу напруги у всіх вікових групах і високою активацією центрального і гуморального каналів регуляції. Встановлено вира- жене, за таких умов, переважання симпатичних впливів на ритм серця. З віком у дівчаток в цілому зростає ступінь досконалості механізмів регуляції серцевого ритму, відбувається перехід ролі управління серцевим ритмом від центрального до автономного контуру, підвищуються функціональні адаптаційні можливості ді- вчаток, що в кінцевому результаті, забезпечує виконання фізичного навантаження з реверсом в більших об- сягах і в більш оптимальних умовах. Повного відновлення стану механізмів регуляції серцевої діяльності в ранній період (до 5 хв.) не відбувається, що може слугувати критерієм для дозування навантажень в процесі фізичного виховання в ЗОШ.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/840
Розташовується у зібраннях:Кафедра біології і охорони здоров’я

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Босенко А. І., Борщенко В. В., Топчій М. С. Шавініна А. О..pdf1.92 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.