Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/840
Название: Стан механізмів регуляції кардіоритму у дівчат 7-16 років протягом навчання в школі
Авторы: Босенко, Анатолій Івановіч
Борщенко, Валерія Володимирівна
Топчий, Марія Сергіївна
Шавініна, А. О.
Босенко, Анатолий Иванович
Bosenko, Anatoliy Ivanovych
Борщенко, Валерия Владимировна
Borshchenko, Valeriya Volodymyrivna
Топчий, Мария Сергеевна
Topchii, Mariia Sergiivna
Ключевые слова: серцевий ритм
механізми регуляції
дівчата-школярки
фізичне навантаження
вікова динаміка.
Дата публикации: 2017
Издательство: Вищий навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна анадемія» Вісник проблем біології і медицини
Библиографическое описание: Стан механізмів регуляції кардіоритму у дівчат 7-16 років протягом навчання в школі / А. І. Босенко, В. В. Борщенко, М. С. Топчій // Вісн. проблем біології і медицини. - 2017. - Вип. 2. - С. 395-401.
Серия/номер: 2 (136);
Краткий осмотр (реферат): Метою даної роботи було лонгітудінальне вивчення стану механізмів регуляції кардіоритму ді- вчат 7-16 років в нормі та при дозованому фізичному навантаженні. В дослідженнях прийняли участь дівчата 7-16 років, які були обстежені наприкінці кожного навчального року в стані відносного спокою, безпосеред- ньо при виконанні фізичного навантаження та на п’ятій хвилині відновлення. Результати досліджень показа- ли, що в стані відносного м’язового спокою спостерігається позитивна тенденція до удосконалення стану механізмів регуляції кардіоритму з віком (у 15-16 років), з періодами достовірних змін у бік напруження у мо- лодшому шкільному віці (7-9 років) і у другій половині підліткового періоду (13-15 років). Виконання циклічної роботи з постійно зростаючою потужністю супроводжувалося достовірним збільшенням індексу напруги у всіх вікових групах і високою активацією центрального і гуморального каналів регуляції. Встановлено вира- жене, за таких умов, переважання симпатичних впливів на ритм серця. З віком у дівчаток в цілому зростає ступінь досконалості механізмів регуляції серцевого ритму, відбувається перехід ролі управління серцевим ритмом від центрального до автономного контуру, підвищуються функціональні адаптаційні можливості ді- вчаток, що в кінцевому результаті, забезпечує виконання фізичного навантаження з реверсом в більших об- сягах і в більш оптимальних умовах. Повного відновлення стану механізмів регуляції серцевої діяльності в ранній період (до 5 хв.) не відбувається, що може слугувати критерієм для дозування навантажень в процесі фізичного виховання в ЗОШ.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/840
Располагается в коллекциях:Кафедра біології та охорони здоров’я

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Босенко А. І., Борщенко В. В., Топчій М. С. Шавініна А. О..pdf1.92 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.