Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7155
Title: Ассерторические, гипотетические и категорические императивы высшей школы
Other Titles: Ассерторичні, гіпотетичні і категоричні імперативи вищої школи
Аssertive, hypothetical and categorical imperatives of the higher school
Authors: Борінштейн, Євген Руславович
Боринштейн, Евгений Руславович
Borinshteyn, Yevgen Ruslavovych
Keywords: императив
серторический императив
гипотетический императив
категорический императив
высшее образование
морально-нравственные основания
імператив
ассерторичний імператив
гіпотетичний імператив
категоричний імператив
вища освіта
морально-етичні підвалини
imperative
assertive imperative
hypothetical imperative
categorical imperative
higher education
moral grounds
Issue Date: 2018
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Борінштейн Є. Р. Ассерторические, гипотетические и категорические императивы высшей школы / Е. Р. Боринштейн // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2018. – №1. – С. 21-27.
Abstract: Рассматривается значение высшего образования как показатель успешности/неуспешности современного общества. Доказывается значение массового высшего образования для развития Человека и Человечества. Анализируется роль этической системы И. Канта для фундамента построения украинского общества. Выделяются ассерторические, гипотетические и категорические императивы высшей школы как единая система координат бытия современного Человека. Розглядається значення вищої освіти як показник успішності/неуспішності сучасного суспільства. Доводиться значення масового вищої освіти для розвитку Людини і Людства. Аналізується роль етичної системи І. Канта для фундаменту побудови українського суспільства. Виділяються ассерторичні, гіпотетичні і категоричні імперативи вищої школи як єдина система координат буття сучасної Людини. The importance of higher education as an indicator of success/failure of modern society is considered. The importance of mass higher education for Human and Human development is proved. The role of I. Kant's ethical system for the Foundation of Ukrainian society is analyzed. The author identifies the assertor, hypothetical and categorical imperatives of higher school as a single coordinate system of modern human existence.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7155
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borinshteyn Yevgen Ruslavovych 2018 1.pdf799.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.