Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7155
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБорінштейн, Євген Руславович-
dc.contributor.authorБоринштейн, Евгений Руславович-
dc.contributor.authorBorinshteyn, Yevgen Ruslavovych-
dc.date.accessioned2020-03-30T10:34:55Z-
dc.date.available2020-03-30T10:34:55Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationБорінштейн Є. Р. Ассерторические, гипотетические и категорические императивы высшей школы / Е. Р. Боринштейн // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2018. – №1. – С. 21-27.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7155-
dc.description.abstractРассматривается значение высшего образования как показатель успешности/неуспешности современного общества. Доказывается значение массового высшего образования для развития Человека и Человечества. Анализируется роль этической системы И. Канта для фундамента построения украинского общества. Выделяются ассерторические, гипотетические и категорические императивы высшей школы как единая система координат бытия современного Человека. Розглядається значення вищої освіти як показник успішності/неуспішності сучасного суспільства. Доводиться значення масового вищої освіти для розвитку Людини і Людства. Аналізується роль етичної системи І. Канта для фундаменту побудови українського суспільства. Виділяються ассерторичні, гіпотетичні і категоричні імперативи вищої школи як єдина система координат буття сучасної Людини. The importance of higher education as an indicator of success/failure of modern society is considered. The importance of mass higher education for Human and Human development is proved. The role of I. Kant's ethical system for the Foundation of Ukrainian society is analyzed. The author identifies the assertor, hypothetical and categorical imperatives of higher school as a single coordinate system of modern human existence.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectимперативuk
dc.subjectсерторический императивuk
dc.subjectгипотетический императивuk
dc.subjectкатегорический императивuk
dc.subjectвысшее образованиеuk
dc.subjectморально-нравственные основанияuk
dc.subjectімперативuk
dc.subjectассерторичний імперативuk
dc.subjectгіпотетичний імперативuk
dc.subjectкатегоричний імперативuk
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectморально-етичні підвалиниuk
dc.subjectimperativeuk
dc.subjectassertive imperativeuk
dc.subjecthypothetical imperativeuk
dc.subjectcategorical imperativeuk
dc.subjecthigher educationuk
dc.subjectmoral groundsuk
dc.titleАссерторические, гипотетические и категорические императивы высшей школыuk
dc.title.alternativeАссерторичні, гіпотетичні і категоричні імперативи вищої школиuk
dc.title.alternativeАssertive, hypothetical and categorical imperatives of the higher schooluk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borinshteyn Yevgen Ruslavovych 2018 1.pdf799.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.