Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6625
Title: | Ноологотеоретичний підхід як особистісний потенціал у формуванні життєвих цінностей студентської молоді |
Other Titles: | Noological and theoretical approach as a personal potential in the formation of student youth’s life values |
Authors: | Марциняк-Дорош, О. М. |
Keywords: | life value hierarchy noethic-mental-physical dimension of a personality autodistance intentionality |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Марциняк-Дорош О. М. Ноологотеоретичний підхід як особистісний потенціал у формуванні життєвих цінностей студентської молоді / О. М. Марциняк-Дорош // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 9. – С. 146-150. |
Abstract: | This article deals with some interesting theories of human value hierarchy as well as discloses and analyses the factors that influence on formation of modern students’ life values. The conclusions of this research point to the fact that higher concentration of the goals and satisfaction of psychical needs is able to relieve psychological stress (internal conflicts) of students. Different beliefs influence on the way of value and emotional development that form the world view of a young person. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6625 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Martsyniak-Dorosh.pdf | 251.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.