Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6625
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМарциняк-Дорош, О. М.-
dc.date.accessioned2020-02-18T11:39:36Z-
dc.date.available2020-02-18T11:39:36Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationМарциняк-Дорош О. М. Ноологотеоретичний підхід як особистісний потенціал у формуванні життєвих цінностей студентської молоді / О. М. Марциняк-Дорош // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 9. – С. 146-150.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6625-
dc.description.abstractThis article deals with some interesting theories of human value hierarchy as well as discloses and analyses the factors that influence on formation of modern students’ life values. The conclusions of this research point to the fact that higher concentration of the goals and satisfaction of psychical needs is able to relieve psychological stress (internal conflicts) of students. Different beliefs influence on the way of value and emotional development that form the world view of a young person.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectlife value hierarchyuk
dc.subjectnoethic-mental-physical dimension of a personalityuk
dc.subjectautodistanceuk
dc.subjectintentionalityuk
dc.titleНоологотеоретичний підхід як особистісний потенціал у формуванні життєвих цінностей студентської молодіuk
dc.title.alternativeNoological and theoretical approach as a personal potential in the formation of student youth’s life valuesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martsyniak-Dorosh.pdf251.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.