Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6625
Title: Ноологотеоретичний підхід як особистісний потенціал у формуванні життєвих цінностей студентської молоді
Other Titles: Ноологотеоретический подход как личностный потенциал в формировании жизненных ценностей студенческой молодежи
Noological and theoretical approach as a personal potential in the formation of student youth’s life values
Authors: Марциняк-Дорош, О. М.
Keywords: life value hierarchy
noethic-mental-physical dimension of a personality
autodistance
intentionality
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Марциняк-Дорош О. М. Ноологотеоретичний підхід як особистісний потенціал у формуванні життєвих цінностей студентської молоді / О. М. Марциняк-Дорош // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 9. – С. 146-150.
Abstract: This article deals with some interesting theories of human value hierarchy as well as discloses and analyses the factors that influence on formation of modern students’ life values. The conclusions of this research point to the fact that higher concentration of the goals and satisfaction of psychical needs is able to relieve psychological stress (internal conflicts) of students. Different beliefs influence on the way of value and emotional development that form the world view of a young person.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6625
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martsyniak-Dorosh.pdf251.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.