Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6440
Назва: Упровадження педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової ланки освіти
Інші назви: Внедрение педагогических условий формирования организационной культуры будущих учителей начального звена образования
Implementation of pedagogical conditions of forming future primary school teachers’ organizational culture
Автори: Борщенко, Валерія Володимирівна
Борщенко, Валерия Владимировна
Borshchenko, Valeriya Volodymyrivna
Ключові слова: pedagogical conditions
scientific organization of teacher’s work
interpersonal interaction
emotional self-regulation
педагогічні умови
наукова організація праці вчителя
міжособистісна взаємодія
емоційна саморегуляція
Дата публікації: 2014
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Борщенко В. В. Упровадження педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової ланки освіти / В. В. Борщенко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 8. – С. 21-24.
Короткий огляд (реферат): The article brings to light the methodology of realization of pedagogical conditions of the forming future primary school teachers’ organizational culture while studying at higher educational institution and the results obtained in the course of experimental work with students. Teacher’s organizational culture requires individual’s willingness to improve the social atmosphere in which the process of training, education and development of schoolchildren is carried out. This problem is of particular importance today for primary school teachers who instruct students in forming their organizational culture that is a key factor of success in the academic and professional work. In the course of the study, it was determined that the formation of primary school teachers’ organizational culture will be effective if the appropriate pedagogical conditions are implemented into educational process of higher pedagogical schools. Pedagogical conditions are regarded as the circumstances that contribute to their preparation for their own activity and the implementation of organizational activities with the schoolchildren, their parents, colleagues and the administration of an educational institution. У статті висвітлюються методика реалізації педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової школи під час навчання у вищому педагогічному навчальному закладі та одержання результатів у межах експериментальної роботи зі студентами.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6440
Розташовується у зібраннях:2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Borshchenko.pdf402.82 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.