Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6440
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБорщенко, Валерія Володимирівна-
dc.contributor.authorБорщенко, Валерия Владимировна-
dc.contributor.authorBorshchenko, Valeriya Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2020-02-07T09:17:36Z-
dc.date.available2020-02-07T09:17:36Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБорщенко В. В. Упровадження педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової ланки освіти / В. В. Борщенко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 8. – С. 21-24.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6440-
dc.description.abstractThe article brings to light the methodology of realization of pedagogical conditions of the forming future primary school teachers’ organizational culture while studying at higher educational institution and the results obtained in the course of experimental work with students. Teacher’s organizational culture requires individual’s willingness to improve the social atmosphere in which the process of training, education and development of schoolchildren is carried out. This problem is of particular importance today for primary school teachers who instruct students in forming their organizational culture that is a key factor of success in the academic and professional work. In the course of the study, it was determined that the formation of primary school teachers’ organizational culture will be effective if the appropriate pedagogical conditions are implemented into educational process of higher pedagogical schools. Pedagogical conditions are regarded as the circumstances that contribute to their preparation for their own activity and the implementation of organizational activities with the schoolchildren, their parents, colleagues and the administration of an educational institution. У статті висвітлюються методика реалізації педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової школи під час навчання у вищому педагогічному навчальному закладі та одержання результатів у межах експериментальної роботи зі студентами.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectscientific organization of teacher’s workuk
dc.subjectinterpersonal interactionuk
dc.subjectemotional self-regulationuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectнаукова організація праці вчителяuk
dc.subjectміжособистісна взаємодіяuk
dc.subjectемоційна саморегуляціяuk
dc.titleУпровадження педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової ланки освітиuk
dc.title.alternativeВнедрение педагогических условий формирования организационной культуры будущих учителей начального звена образованияuk
dc.title.alternativeImplementation of pedagogical conditions of forming future primary school teachers’ organizational cultureuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borshchenko.pdf402.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.