Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6440
Title: Упровадження педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової ланки освіти
Other Titles: Внедрение педагогических условий формирования организационной культуры будущих учителей начального звена образования
Implementation of pedagogical conditions of forming future primary school teachers’ organizational culture
Authors: Борщенко, Валерія Володимирівна
Борщенко, Валерия Владимировна
Borshchenko, Valeriya Volodymyrivna
Keywords: pedagogical conditions
scientific organization of teacher’s work
interpersonal interaction
emotional self-regulation
педагогічні умови
наукова організація праці вчителя
міжособистісна взаємодія
емоційна саморегуляція
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Борщенко В. В. Упровадження педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової ланки освіти / В. В. Борщенко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 8. – С. 21-24.
Abstract: The article brings to light the methodology of realization of pedagogical conditions of the forming future primary school teachers’ organizational culture while studying at higher educational institution and the results obtained in the course of experimental work with students. Teacher’s organizational culture requires individual’s willingness to improve the social atmosphere in which the process of training, education and development of schoolchildren is carried out. This problem is of particular importance today for primary school teachers who instruct students in forming their organizational culture that is a key factor of success in the academic and professional work. In the course of the study, it was determined that the formation of primary school teachers’ organizational culture will be effective if the appropriate pedagogical conditions are implemented into educational process of higher pedagogical schools. Pedagogical conditions are regarded as the circumstances that contribute to their preparation for their own activity and the implementation of organizational activities with the schoolchildren, their parents, colleagues and the administration of an educational institution. У статті висвітлюються методика реалізації педагогічних умов формування організаційної культури майбутніх учителів початкової школи під час навчання у вищому педагогічному навчальному закладі та одержання результатів у межах експериментальної роботи зі студентами.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6440
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borshchenko.pdf402.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.