Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6420
Title: Рекомендації з оцінювання та прогнозування педагогічної діяльності
Other Titles: Рекомендации по оцениванию и прогнозированию педагогической деяльности
Guidelines for evaluation and prediction in pedagogical activity
Authors: Шаматажи Світлана Валентинівна
Keywords: educational activities success
evaluation
prediction
integrated evaluation
self-management
pedagogical self-management
self-evaluation
self-development
успішність педагогічної діяльності
оцінювання
прогнозування
комплексна оцінка
самоврядування
педагогічне самоврядування
самооцінка
саморозвиток
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Шаматажи С. В. Рекомендації з оцінювання та прогнозування педагогічної діяльності / С. В. Шаматажи // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 7. – С. 187-191.
Abstract: Teaching activities as the object of management, evaluation and prediction is a complex phenomenon, implementation of which takes place in education and training through a number of internal and external factors in relation to the system. Proper understanding of the structure and properties of the educational system is essential for understanding performance of its activities. The objective function can be considered socially and professionally meaningful to the individual in teaching and especially in considering the educational process. The control system includes two subsystems: planning and regulation. У даній статті розглядається характеристика методичних аспектів з оцінювання й прогнозування успішності педагогічної діяльності.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6420
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shamatazhy.pdf396.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.