Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6310
Title: Перебудова мислення суб’єктів освітнього процесу на історичні та соціально-філософські засади при формуванні конкурентоздатної особистості
Other Titles: Students’ thinking restructuring to historical, social and philosophical principles to form their competitiveness
Authors: Мегега, Галина
Megega, Galyna
Keywords: STEM-освіта
Arts-освіта
методологічні постулати
загальнолюдські та морально-ціннісні орієнтири
STEM-education
ARTS-education
methodological postulates
human and moral value systems
Issue Date: 2018
Publisher: Мегега Г. Перебудова мислення суб’єктів освітнього процесу на історичні та соціально-філософські засади при формуванні конкурентоздатної особистості / Г. Мегега // Наука і освіта. - 2018. - №11-12. - С.25-33.
Abstract: У статті обґрунтовується проблемне поле філософії та практики виконання державного замовлення на надання освітніх послуг у форматі викликів промислової революції та сучасного ринку праці. Аналізується тенденція переходу від STEM- освіти до STEАM-освіти як стратегічне бачення вдосконалення суспільних взає- мовідносин. Досліджуються основні складові механізму впровадження в навчальний процес методологічних підходів до формування перебудови філософії мислення, зорієнтованого на інтеграційний європейський вектор. The article explains the problem field in the philosophy and practice of execution of the state order for educational services provision in the format of the industrial revolution and the modern labor market challenge. The tendency in the transition from STEM-education to STEAM-education has been analyzed as a strategic vision of social relations improvement. The basic components of the mechanism of methodological approaches implementation to the formation of thinking philosophy restructuring in the educational process, based on the European vector of integration have been studied. The problem field of the overall context of substantive component of the educational process in modern school has been considered at the intersection of philosophical bases, educational thought and public administration theory. Thus, the dependence of organizational, legal and substantive component of the activities of heads of educational institutions from the state-public management model, with domination of the state order for educational services has been revealed
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6310
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Megega.pdf575.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.