Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6310
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМегега, Галина-
dc.contributor.authorMegega, Galyna-
dc.date.accessioned2020-01-31T14:46:36Z-
dc.date.available2020-01-31T14:46:36Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6310-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовується проблемне поле філософії та практики виконання державного замовлення на надання освітніх послуг у форматі викликів промислової революції та сучасного ринку праці. Аналізується тенденція переходу від STEM- освіти до STEАM-освіти як стратегічне бачення вдосконалення суспільних взає- мовідносин. Досліджуються основні складові механізму впровадження в навчальний процес методологічних підходів до формування перебудови філософії мислення, зорієнтованого на інтеграційний європейський вектор. The article explains the problem field in the philosophy and practice of execution of the state order for educational services provision in the format of the industrial revolution and the modern labor market challenge. The tendency in the transition from STEM-education to STEAM-education has been analyzed as a strategic vision of social relations improvement. The basic components of the mechanism of methodological approaches implementation to the formation of thinking philosophy restructuring in the educational process, based on the European vector of integration have been studied. The problem field of the overall context of substantive component of the educational process in modern school has been considered at the intersection of philosophical bases, educational thought and public administration theory. Thus, the dependence of organizational, legal and substantive component of the activities of heads of educational institutions from the state-public management model, with domination of the state order for educational services has been revealeduk
dc.language.isootheruk
dc.publisherМегега Г. Перебудова мислення суб’єктів освітнього процесу на історичні та соціально-філософські засади при формуванні конкурентоздатної особистості / Г. Мегега // Наука і освіта. - 2018. - №11-12. - С.25-33.uk
dc.subjectSTEM-освітаuk
dc.subjectArts-освітаuk
dc.subjectметодологічні постулатиuk
dc.subjectзагальнолюдські та морально-ціннісні орієнтириuk
dc.subjectSTEM-educationuk
dc.subjectARTS-educationuk
dc.subjectmethodological postulatesuk
dc.subjecthuman and moral value systemsuk
dc.titleПеребудова мислення суб’єктів освітнього процесу на історичні та соціально-філософські засади при формуванні конкурентоздатної особистостіuk
dc.title.alternativeStudents’ thinking restructuring to historical, social and philosophical principles to form their competitivenessuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Megega.pdf575.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.