Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6256
Назва: Psychological Features of Female Students’ Gender Identity
Інші назви: Психологічні особливості гендерної ідентичності у студенток
Автори: Holovska, Iryna
Головська, Ірина Георгіївна
Лазоренко, Тетяна Миколаївна
Lаzоrenkо, Tetiana Mykolaivna
Yakovleva, Tetiana
Яковлєва, Тетяна
Ключові слова: psychological features
gender identity
students
psychological gender
uncertainty of personality
психологічні особливості
гендерна ідентичність
студентки
психологічна стать
невизначеність особистості
Дата публікації: 2018
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Holovska I. Psychological Features of Female Students’ Gender Identity / I. Holovska, T. Lаzоrenkо, T. Yakovleva // Наука і освіта. - 2018. - №5-6. - С. 26-31.
Короткий огляд (реферат): The paper presents the results of an empirical study of psychological features of female students’ gender identity. The majority of the students have difficulties in attributing themselves to a particular psychological gender, as neutral characteristics prevail in them. The higher level of uncertainty of gender identity in the students, the lower their awareness of social roles. If the students lack knowledge about social roles, they are indecisive, cannot choose something specific, which in turn makes them insecure, which affects their social life and educational activity. У статті представлено результати емпіричного дослідження психологічних особливостей гендерної іденти- чності у студенток. Було використано тест-опитувальник «Хто я?» М. Куна і Т. Макпартленда та тест- опитувальник «Маскулінність – Фемінінність» С. Бем. Досліджуваними виступали 100 студенток третіх та чет- вертих курсів університетів віком від 19 до 22 років. Було виявлено, що ролі жінки значно змінилися, і ці зміни сильно сказалися на їхній поведінці, характері та цінностях. Вони прагнуть до незалежності, самостійності, рівності з чоловіками. За допомогою теоретичного аналізу було з’ясовано, що, виникаючи в результаті процесу взаємодії «Я» і інших, гендерна ідентичність проявляється як суб’єктивний досвід психологічної інтеріоризації чоловічих або жіночих рис. Усвідомлення власної гендерної приналежності і становлення гендерної ідентично- сті людини – одне з напрямів соціалізації. Таким чином, ми оцінюємо себе і інших на основі уявлень про те, якими мають бути чоловіки і жінки. Співставлення власних уявлень із загальноприйнятими відіграє важливу роль у психологічному самопочутті особистості. Але через зміни, про які ми вже говорили, процес гендерної ідентифікації є доволі складним. У результаті проведеного дослідження було виявлено, що більшість опитаних дівчат не відносять себе до конкретної психологічної статі – жіночої або чоловічої. У них переважає андрогін- ність – майже на одному рівні присутні як фемінні, так і маскулінні характеристики. Це означає, що їх самови-значення і поведінка не співпадають з тими, які вважається в соціумі гендерно-відповідними, але все ж таки в них переважають фемінні характеристики. Зроблено висновок про те, що чим більше рівень невизначеності гендерної ідентифікації у студенток, тим у них нижче визначеність стосовно соціальних ролей, які є шаблоном поведінки, що очікується від людини, яка займає певний статус у суспільстві. Чим більше соціальних ролей людина здатна відтворити, тим краще вона пристосована до життя, тим більше вона успішна. Якщо у студенток не вистачає знань про соціальні ролі, то вони є нерішучими, не можуть обрати щось конкретне, це в свою чергу тягне за собою невпевненість, що буде мати вплив на їхнє соціальне життя та навчальну діяльність.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6256
Розташовується у зібраннях:2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Holovska.pdf581.35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.