Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6256
Title: Psychological Features of Female Students’ Gender Identity
Other Titles: Психологічні особливості гендерної ідентичності у студенток
Authors: Holovska, Iryna
Головська, Ірина Георгіївна
Лазоренко, Тетяна Миколаївна
Lаzоrenkо, Tetiana Mykolaivna
Yakovleva, Tetiana
Яковлєва, Тетяна
Головская, Ирина Георгиевна
Лазоренко, Татьяна Николаевна
Keywords: psychological features
gender identity
students
psychological gender
uncertainty of personality
психологічні особливості
гендерна ідентичність
студентки
психологічна стать
невизначеність особистості
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Holovska I. Psychological Features of Female Students’ Gender Identity / I. Holovska, T. Lаzоrenkо, T. Yakovleva // Наука і освіта. - 2018. - №5-6. - С. 26-31.
Abstract: The paper presents the results of an empirical study of psychological features of female students’ gender identity. The majority of the students have difficulties in attributing themselves to a particular psychological gender, as neutral characteristics prevail in them. The higher level of uncertainty of gender identity in the students, the lower their awareness of social roles. If the students lack knowledge about social roles, they are indecisive, cannot choose something specific, which in turn makes them insecure, which affects their social life and educational activity. У статті представлено результати емпіричного дослідження психологічних особливостей гендерної іденти- чності у студенток. Було використано тест-опитувальник «Хто я?» М. Куна і Т. Макпартленда та тест- опитувальник «Маскулінність – Фемінінність» С. Бем. Досліджуваними виступали 100 студенток третіх та чет- вертих курсів університетів віком від 19 до 22 років. Було виявлено, що ролі жінки значно змінилися, і ці зміни сильно сказалися на їхній поведінці, характері та цінностях. Вони прагнуть до незалежності, самостійності, рівності з чоловіками. За допомогою теоретичного аналізу було з’ясовано, що, виникаючи в результаті процесу взаємодії «Я» і інших, гендерна ідентичність проявляється як суб’єктивний досвід психологічної інтеріоризації чоловічих або жіночих рис. Усвідомлення власної гендерної приналежності і становлення гендерної ідентично- сті людини – одне з напрямів соціалізації. Таким чином, ми оцінюємо себе і інших на основі уявлень про те, якими мають бути чоловіки і жінки. Співставлення власних уявлень із загальноприйнятими відіграє важливу роль у психологічному самопочутті особистості. Але через зміни, про які ми вже говорили, процес гендерної ідентифікації є доволі складним. У результаті проведеного дослідження було виявлено, що більшість опитаних дівчат не відносять себе до конкретної психологічної статі – жіночої або чоловічої. У них переважає андрогін- ність – майже на одному рівні присутні як фемінні, так і маскулінні характеристики. Це означає, що їх самови-значення і поведінка не співпадають з тими, які вважається в соціумі гендерно-відповідними, але все ж таки в них переважають фемінні характеристики. Зроблено висновок про те, що чим більше рівень невизначеності гендерної ідентифікації у студенток, тим у них нижче визначеність стосовно соціальних ролей, які є шаблоном поведінки, що очікується від людини, яка займає певний статус у суспільстві. Чим більше соціальних ролей людина здатна відтворити, тим краще вона пристосована до життя, тим більше вона успішна. Якщо у студенток не вистачає знань про соціальні ролі, то вони є нерішучими, не можуть обрати щось конкретне, це в свою чергу тягне за собою невпевненість, що буде мати вплив на їхнє соціальне життя та навчальну діяльність.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6256
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Holovska.pdf581.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.