Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5576
Title: Communicative approach to development of future preschool teachers’ speech expressive-ness
Other Titles: Комунікативний підхід до увиразнення професійного мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів
Коммуникативный подход к развитию выразительности профессиональной речи будущих воспитателей дошкольных учебных заведений
Authors: Kovtun, Olena Vitaliyivna
Ковтун, Олена Віталіївна
Ковтун, Елена Витальевна
Keywords: communicative approach
communicativeness
expressiveness of speech
future preschool teachers
language teaching
комунікативний підхід
комунікативність
увиразнення мовлення
майбутні вихователі дошкільних навчальних закладів
коммуникативный подход
коммуникативность
выразительность речи
будущие воспитатели дошкольных учебных учреждений
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Kovtun. O. Communicative approach to development of future preschool teachers’ speech expressive-ness / O. Kovtun // Наука і освіта. – 2015. – № 6. – С.155-160.
Abstract: The article outlines basic stages of the development of the communicative approach to language teaching, pro- vides historical research of the development of communicative linguistics. The essence of such key concepts of the communicative approach as “communicativeness” and “communicative approach” is studied. It is stated in the article that communicative paradigm of language teaching has frequently changed within 50 years of its development; it has been enriched by personality-oriented, cultural, cognitive approaches to language teaching. The advantages of using communicative approach to the development of the expressiveness of future preschool teachers’ speech are proved. Communicative approach to the development of the future preschool teachers’ speech provides professionally directed speech development of the students, proves necessity of students training on the basis of communicative situations, makes the training process close to conditions in which real professional and speech activity of future teachers of pre- school educational institutions occurs.У статті проаналізовано етапи зародження комунікативного підходу, подано історичний екскурс у станов- лення комунікативної лінгвістики. Схарактеризовано сутність ключових понять комунікативного підходу: «ко- мунікативність», «комунікативний підхід». Розглянуто переваги використання комунікативного підходу в уви- разненні мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Головне завдання комунікативного підходу – формування комунікативно компетентної особистості, здатної вільно та легко висловлюватися з будь- яких питань, виявляючи високий рівень мовної культури, дбаючи про якості свого мовлення. Основним поло- женням комунікативної методики навчання мови є теорія мовленнєвої діяльності, мовленнєве спілкування (йо- го одиниці, функції), основні комунікативні компетенції. Застосування комунікативного підходу в увиразненні мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів полягає у забезпеченні умов для навчання спілкування і комунікації, що відбувається на основі мовленнєвих ситуацій і реалізується в навчальному проце- сі у формі комунікативних / мовленнєвих актів, фреймів і дискурсів (текстів / дискурсивних практик). Комуні- кативний підхід тісно пов’язаний зі змістом матеріалу, пропонованого для обговорення, тому що основними (але не єдиними) критеріями природного спілкування є інформативність і предметний зміст. При цьому у вищій школі текстовий матеріал може бути визнаний прийнятним лише тоді, коли він: 1) має професійну чи загально- людську цінність, 2) відзначається доступністю для розуміння, 3) викликає внутрішню потребу в його обгово- ренні. Професійно-мовленнєва підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів буде успіш- ною тільки в тому разі, якщо у процесі навчання послідовно реалізується принцип добору текстового матеріалу з урахуванням професійної орієнтації студентів. Організація навчального процесу у майбутніх вихователів до- шкільних навчальних закладів повинна спрямовуватися на розв’язання комунікативних завдань. Комунікатив- ний підхід в увиразненні мовлення майбутніх вихователів забезпечує: професійно-мовленнєву спрямованість мовного розвитку; регламентує доцільність організації комунікативно-мовленнєвих ситуацій, в яких якнайпов-ніше розкривається мовний потенціал особистості; допомагає наближувати процес розвитку виразності мов- лення до умов професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів.В статье проанализированы этапы зарождения коммуникативного подхода, представлен исторический экс- курс в становление коммуникативной лингвистики. Автором характеризуется сущность таких ключевых поня- тий коммуникативного подхода, как «коммуникативность», «коммуникативный подход». Рассматриваются преимущества использования коммуникативного подхода к развитию выразительности речи будущих воспита- телей. Главной задачей коммуникативного подхода является формирование коммуникативной личности, спо- собной легко и свободно выражать свои мысли, демонстрируя высокий уровень речевой культуры. Основным положением коммуникативной методики является теория речевой деятельности, речевое общение (его едини- цы, функции), основы коммуникативной компетенции. Использование коммуникативного подхода в развитии выразительности речи будущих воспитателей дошкольных учебных заведений состоит в обеспечении условий для общения и коммуникации, которая происходит на основе речевых ситуаций и реализуется в учебном про- цессе в форме коммуникативных / речевых актов, фреймов и дискурсов (текстов / дискурсивных практик). Коммуникативный подход тесно связан с содержанием материала, который предлагается для обсуждения, так как основными (но не единственными) критериями природного общения является информативность и предмет- ное содержание. При этом в высшей школе текстовый материал может быть доступным лишь тогда, когда он имеет профессиональную или общечеловеческую ценность, характеризуется доступностью для понимания, вы- зывает внутреннюю потребность в его обсуждении. Профессионально-речевая подготовка будущих воспитате- лей дошкольных учебных заведений будет успешной только в том случае, если в процессе обучения последова- тельно реализуется принцип подбора текстового материала с учетом профессиональной ориентации студентов. Организация учебного процесса будущих воспитателей дошкольных учебных заведений должна быть направ- лена на решение коммуникативных задач. Коммуникативный подход в развитии выразительности речи буду- щих воспитателей обеспечивает профессионально-речевую направленность речевого развития; регламентирует уместность организации коммуникативно-речевых ситуаций, в которых раскрывается речевой потенциал лич- ности; способствует приближению процесса развития выразительности речи к условиям профессионально- речевой деятельности будущих воспитателей.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5576
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovtun.pdf237.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.