Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5571
Title: Структура та зміст квазіпрофесійного досвіду
Other Titles: Structure and content of quasi-professional experience
Authors: Синевич, Інна Сергіївна
Synevych, Inna
Keywords: досвід
структура
квазіпрофесійний досвід
майбутній вчитель музичного мистецтва
experience
structure
quasi-professional experience
future teacher of Musical Arts
Issue Date: 2019
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Синевич І. С. Структура та зміст квазіпрофесійного досвіду / І. С. Синевич // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2019. — № 2. — С. 53-60.
Abstract: У статті розкрито зміст квазіпрофесійного досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва. Визначено, що формування квазіпрофесійного досвіду студентів шляхом їх квазіпрофесійної діяльності в освітньому процесі передбачає моделювання умов музично-педагогічної діяльності, створення певних моделей ситуацій, у яких майбутній фахівець на основі здобутих знань і досвіду може практикуватися в успішному виконанні навчально-виховних функцій учителя. Наголошується, що процес формування квазіпрофесійного досвіду також сприяє зростанню творчо-пізнавальної активності, стійкості професійної мотивації студентів та формуванню у них позитивного, ціннісного ставлення до професії педагога-музиканта. The content of quasi-professional activity of future teachers of Musical Arts has been disclosed. It has been determined that students’ formation of quasi-professional activity through their quasi-professional activity within the educational process provides the modelling of situations where future specialists can practice in successful implementation of educational functions of the teacher on the basis of gained knowledge and experience. It has been noted that the process of quasi-professional experience formation also contributes to the growth of the creative and cognitive activities, stability of students’ professional motivation providing the development of their positive, value-centre attitudes towards the profession of the Music teacher.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5571
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdf296.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.