Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/540
Title: | Професійна підготовка вчителя у системі педагогічної освіти Англії і Шотландії |
Other Titles: | Teacher professional training in the education systems of England and Scotland |
Authors: | Соколова, Алла Вікторівна Sokolova, Alla Viktoryvna |
Keywords: | професіоналізм модель зміст технологія методи навчання порівняльний аналіз творче використання professionalism model activity structure content technology training form experience |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Соколова, А. В. Професійна підготовка вчителя у системі педагогічної освіти Англії і Шотландії [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Алла Вікторівна Соколова; наук. кер. Р. І. Хмелюк; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2008. – 201 с. |
Abstract: | На основі аналізу науково-педагогічних джерел і офіційних документів визначено тенденції і напрями розвитку теорії і практики підготовки вчителя в Англії та Шотландії. Схарактеризовано розвиток й особливості, етапи реформування системи педагогічної освіти Англії і Шотландії. On the basis of detailed analysis of the scientific pedagogical literature and normative documents, the tendencies and directions of developing theory and practice of teacher training are designated. Developing features and phases of reform of the education systems of England and Scotland are characterized. Models of teacher training and skills are analysed with regard to the requirements of the following organizations: Department for Innovation, Universities and Skills and The Scottish Executive Education Department. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/540 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Соколова Алла Вікторівна.pdf | 876.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.