Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5353
Title: | Речь как субъектная полифункциональная система психики: определение подхода и основных понятий |
Authors: | Велитченко, Леонід Кирилович Велитченко, Леонид Кириллович Velytchenko, Leonid Kyrylovych |
Keywords: | мовлення мовленнєвий розвиток суб'єктність діалектичні суперечності мовленнєвого розвитку речь речевое развитие субъектность диалектические противоречия речевого развития speech speech development subjectiveness dialectical contradictions of speech development |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Велитченко Л. К. Речь как субъектная полифункциональная система психики: определение подхода и основных понятий / Л. К. Велитченко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2008. – № 4-5. – С. 13-17. |
Abstract: | Мовний розвиток розглядається як вища психічна функція у складі загальної психологічної системи, що забезпечує взаємодію дитини з довкіллям, в якій відбита логіка онтогенезу суб'єктності індивіда. Речевое развитие рассматривается как высшая психическая функция в составе общей психологической системы, обеспечивающей взаимодействие ребенка с окружением, в которой отражена логика онтогенеза субъектности индивида. Speech development is treated to be the highest psychical function inside general psychological system providing co-operation between a child and surroundings, which reflects the logics of ontogenesis of individual’s subjectiveness. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5353 |
Appears in Collections: | 2008 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Velitchenko.pdf | 174.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.