Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5154
Title: Лінгводидактичні особливості процесу оволодіння рідною мовою
Other Titles: Linguididactic features of the process of mastering the mother tongue
Authors: Добровольська, Леся Станіславівна
Dobrovolska, Lesya Stanislavivna
Keywords: мова
language
мовленнєва активність
speech activity
оволодіння рідною мовою
mastering your mother tongue
Issue Date: 2006
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Добровольська Л. С. Лінгводидактичні особливості процесу оволодіння рідною мовою / Л. С. Добровольська // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2006. – № 3-4. – С. 152-153.
Abstract: У статті аналізуються особливості «активного підходу» до проблеми спілкування, вперше розробленого Вільгельмом фон Гумбольтом. Автор уточнює поняття «мова», «мовлення», «мовна активність»; показує, що процес оволодіння рідною мовою має спонтанне походження і вдосконалюється в процесі спілкування. The article analyses “the active approach” to the problem of communication which was first studied by Wilhelm von Humboldt. The author specifies the terms “language”, “speech” and “speech activity”; proves that the process of mastering the mother tongue has spontaneous origin and it is perfected in the process of communication.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5154
Appears in Collections:2006

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
50.pdf130.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.