Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5079
Title: Дидактичні принципи побудови системи вправ з навчання німецькомовної лексики
Other Titles: Didactic principles of constructing a system of exercises for teaching German vocabulary
Authors: Церна, Світлана Вікторівна
Tserna, Svitlana Viktorovna
Keywords: німецькомовна лексика
German-speaking vocabulary
система вправ
exercise system
дидактичні принципи
didactic principles
Issue Date: 2006
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Церна С. В. Дидактичні принципи побудови системи вправ з навчання німецькомовної лексики / С. В. Церна // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2006. – № 3-4. – С. 136-140.
Abstract: У даній статті представлені результати дослідження: розкривається сутність методологічної культури вчителя, показано її значення в педагогічній практиці, акцентується увага на тому, що центр ваги повинен бути переміщений із загальної професійної підготовки вчителя на формування методологічної культури . The article presents the results of investigation illustrating the essence of teacher's methodological culture. The author shows its meaning in pedagogical practice. Particular emphasis is made on the fact that the center of gravity must be shifted from general professional training of teacher to formation of methodological culture.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5079
Appears in Collections:2006

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
46.pdf145.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.