Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4979
Title: Програма формування розумових операцій підлітків як засобу адаптації до навчання в основній школі
Other Titles: Программа формирования умственных операций подростков как средство адаптации к обучению в основной школе
Program of mental operations formation as a way of adolescents’ adaptation to studying in lower secondary school
Authors: Татьянчиков, Андрій Олександрович
Татьянчиков, Андрей Александрович
Tatianchykov, Andrii Oleksandrovych
Keywords: психологічна адаптація
основна школа
розумові операції
засіб адаптації
молодші підлітки
корекційно-розвивальна програма
психологическая адаптация
основная школа
умственные операции
средство адаптации
младшие подростки
коррекционно-развивающая программа
psychological adaptation
primary school
mental operations
means of adaptation
younger teens
correctional-development program
Issue Date: 2015
Publisher: Інститут розвитку дитини Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова
Citation: Татьянчиков А.О. Програма формування розумових операцій підлітків як засобу адаптації до навчання в основній школі / А.О. Татьянчиков // Вісник Інституту розвитку дитини. Вип. 37. Серія: Філософія, педагогіка, психологія: збірник наукових праць. – Київ: Видавництво Національного педаго-гічного університету ім. М. П. Драгоманова, 2015. – С. 143 – 149.
Abstract: Стаття знайомить з корекційно-розвивальною програмою формування розумових операцій молодших підлітків, яка розглядається як один з ефективних засобів підвищення рівня їх адаптованості до навчання в основній школі. Підкреслюється актуальність і важливість проблеми адаптації дітей на даному етапі шкільного навчання, визначається її місце в сучасних психолого-педагогічних дослідженнях. Подані мета та основні завдання даної програми, теоретично обґрунтовані принципи її побудови, розкрита її структура та зміст, перелічені методи та прийоми, які використовуються під час її реалізації. Чітко визначено структура розвиваючого заняття, сформульовані функції та способи реалізації кожної структурної частини. Для кожного структурного блоку програми визначені завдання, прогнозований результат, описані особливості його реалізації, надані рекомендації стосовно підбору системи розвиваючих вправ і задач. У заключній частині статті стисло подані відомості про апробацію даної програми і визначення її ефективності. Статья знакомит с коррекционно-развивающей программой формирования умственных операций младших подростков, которая рассматривается как одно из эффективных средств повышения уровня их адаптированности к обучению в основной школе. Подчеркивается актуальность и важность проблемы адаптации детей на данном этапе школьного обучения, определяется ее место в современных психолого-педагогических исследованиях. Представлены цель и основные задания данной программы, теоретически обоснованы принципы ее построения, раскрыта ее структура и содержание, перечислены используемые в процессе ее реализации методы и приемы. Четко определена структура развивающего занятия, сформулированы функции и способы реализации каждой структурной части. Для каждого структурного блока программы определены задания, прогнозированный результат, описаны особенности его реализации, даны рекомендации относительно подбора системы развивающих упражнений и задач. В заключительной части статьи кратко представлены сведения об апробации данной программы и определении ее эффективности. The article acquaints the readers with the correctional and developmental program of the formation of mental operations in junior adolescents; it is considered to be one of the efficient means of increasing the level of their adaptability to learning in lower secondary school. The relevance and significance of the problem of adaptation of children at this stage of schooling is emphasized; its place in contemporary psychological and pedagogical researches is determined. The chief objectives and tasks of the suggested program are presented, the principles of its structure are grounded and its main content is revealed, the methods and techniques used in the process of implementing are listed. Clearly defined structure of developmental activities, functions and formulate ways to implement each of the structural parts. Special tasks are selected for each structural unit; predicted results and features of its implementation are described, recommendations regarding the selection of a system of developing exercises and tasks. In the final part of the article the information about the program approbation and its efficiency is summarized.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4979
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики практичної психології

Files in This Item:
File SizeFormat 
Program of mental operations formatio.pdf367.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.