Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4592
Title: Застосування технології «Перевернутого навчання» в підготовці майбутніх учителів математики
Other Titles: Application of "flipped learning" technology in preparation of future teachers of mathematics
Authors: Кушнірук, Анастасія Сергіївна
Kushniruk, Anastasiia Serhiivna
Keywords: майбутні вчителі математики
інформаційно-комунікативні технології
електронне навчання
технологія «перевернутого навчання»
future teachers of mathematics
information and communication technologies
e-learning
technology of "Flipped Learning"
Issue Date: 2019
Publisher: Класичний приватний університет (Запоріжжя)
Citation: Кушнірук А. С. Застосування технології «Перевернутого навчання» в підготовці майбутніх учителів математики / А. С. Кушнірук // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць. – Запоріжжя : КПУ, 2019. – Вип. 64, Т. 1. – С. 139-143.
Abstract: У статті проаналізовано сутність технології «перевернутого навчання», її переваги та недоліки; висвітлено результати застосування зазначеної технології в освітньому процесі педагогічного закладу вищої освіти, запропоновано шляхи її реалізації на уроках математики загальноосвітніх закладів. The purpose of the article is to highlight the essence of the technology of “Flipped learning” and the possibility of its application in the educational process of higher education pedagogical institutions. It is determined that the improvement of the educational process in the present conditions will be facilitated by a combination of traditional education with the introduction of learning, which is considered as a learning system based on the use of new multimedia technologies and involves the use of the Internet, electronic libraries, educational multimedia materials, virtual laboratory workshops, etc., one of the technologies of which is the technology of “Flipped learning”, which allows a different look at the organization of educational percent for penetration of information and communication technologies in every day life, which are gaining increasing importance in the educational process of educational institutions. It was shown that the advantage of this technology is the activation of cognitive activity of students during independent knowledge acquisition.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4592
ISSN: 1992-5786
Appears in Collections:Кафедра математики і методики її навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Application of flipped learning technology.pdf206.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.