Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4575
Title: Solving plot mathematical problems as the way to acquire key and subject competencies by schoolchildren
Other Titles: Решение сюжетных математических задач как способ формирования у младших школьников предметной и ключевых компетентностей
Рішення сюжетних математичних задач як спосіб формування у молодших школярів предметної і ключових компетентностей
Authors: Скворцова, Світлана Олексіївна
Скворцова, Светлана Алексеевна
Skvortsova, Svitlana Oleksiivna
Keywords: mathematical competence
primary school
mathematical problems
математическая компетентность
начальная школа
математические задачи
математична компетентність
початкова школа
математичні задачі
Issue Date: 2013
Publisher: Szczecin
Citation: Skvortsova S. O. Solving plot mathematical problems as the way to acquire key and subject competencies by schoolchildren / S. O. Skvortsova // Edukacja Humanistyczna, Polrocznik mysli spoleczno-pedagogicznej. - Szczecin, 2013. – № 2 (29). – P. 61-68.
Abstract: The paper states that plot Mathematical problems are the models of the processes that are happening in the world around. Besides, they are a means of forming the younger schoolchildren's key competencies that is to solve tasks that occur in the everyday and professional life. The goals of the problems' solution are considered, the activity of solving a problem is analysed, four stages in the process of the problem's solution and means of their implementation are singled out. В статье показано, что сюжетные математические задачи являются моделями процессов, происходящих в окружающем мире, и являются средством формирования у младших школьников ключевых компетентностей, а именно – решения задач, возникающих в повседневной и профессиональной жизни человека. Рассмотрены цели решения задач, проанализирована деятельность по решению задачи, выделены четыре этапы в работе над задачей и средства их реализации. У статті показано, що сюжетні математичні задачі є моделями процесів, що відбуваються в навколишньому світі, і є засобом формування у молодших школярів ключових компетентностей, а саме - рішення задач, що виникають в повсякденному і професійному житті людини. Розглянуто цілі вирішення завдань, проаналізовано діяльність за рішенням завдання, виділені чотири етапи в роботі над завданням і засоби їх реалізації.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4575
Appears in Collections:Кафедра математики і методики її навчання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.