Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4509
Title: Интегративный подход к подготовке будущих воспитателей удо по художественно-эстетическому воспитанию дошкольников
Other Titles: Інтегративний підхід до підготовки майбутніх вихователів удостоєно художньо-естетичного виховання дошкільників
An integrative approach to preparing future Udo educators for arts and aesthetic education of preschoolers
Authors: Костюхіна, Лілія Василівна
Костюхина, Лилия Васильевна
Kostuhina, Liliia Vasylivna
Івершинь, Анжеліка Геннадіївна
Ивершинь, Анжелика Геннадьевна
Iverschin, Anzhelika Hennadiivna
Keywords: интегративный подход
подготовка будущих воспитателей УДО
художественно-эстетическое воспитание дошкольников
живопись
музыка
изобразительное искусство
звук
інтегративний підхід
підготовка майбутніх вихователів УДО
художньо-естетичне виховання дошкільнят
живопис
музика
образотворче мистецтво
звук
integrative approach
artistic and aesthetic education of preschool children
painting
music
visual arts
sound
Issue Date: 2015
Publisher: Сопот: [б. в.]
Citation: Костюхіна Л. В. Художньо-естетичне виховання обдарованих дітей у ранньому віці / Л. В. Костюхіна, А. Г. Івершинь // Сборник научных статей. Педагогика. Научный поиск. – Сопот, 2015. – С.57 – 64.
Abstract: У статті описується зв'язок між образотворчим мистецтвом і музикою проявляється специфічно: музика може викликати в уяві будь-які зорові мальовничі образи, навіть певні картини; вдивляючись в картини і скульптури, можна почути в своїй уяві ту чи іншу музику.В галузі дошкільної освіти слід забезпечити майбутнім вихователям формування таких професійних компетенцій, які необхідні для повноцінного виховання, навчання і розвитку дітей дошкільного віку. Велику роль в гармонійному розвитку особистості дитини відіграє мистецтво, тому вихователь повинен володіти художньо-естетичними знаннями і бути компетентним у питаннях художнього виховання дошкільнят. В статье описывается связь между изобразительным искусством и музыкой проявляется специфически: музыка может вызывать в воображении какие-либо зрительные живописные образы, даже определенные картины; всматриваясь в картины и скульптуры, можно услышать в своем воображении ту или иную музыку.В области дошкольного образования следует обеспечить будущим воспитателям формирование таких профессиональных компетенций, которые необходимы для полноценного воспитания, обучения и развития детей дошкольного возраста. Большую роль в гармоничном развитии личности ребенка играет искусство, поэтому воспитатель должен владеть художественно-эстетическими знаниями и быть компетентным в вопросах художественного воспитания дошкольников. The article describes the connection between art and music specifically manifested: music can conjure up any visual pictorial images, even certain pictures; peering into paintings and sculptures, you can hear this or that music in your imagination. In the field of preschool education, future educators should ensure the formation of such professional competencies that necessary for the full education, training and development of preschool children. A major role in the harmonious development of the child’s personality is played by art, therefore, the educator must possess artistic and aesthetic knowledge and be competent in the issues of artistic education of preschool children.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4509
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.