Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4418
Title: Особливості взаємозвязку показників, що характеризують психологічну готовність студентів до соціальної взаємодії
Other Titles: Особенности взаимосвязи показателей, характеризующих психологическую готовность студентов к социальному взаимодействию
Features relationship indicators characterizing the psychological readiness students to social interaction
Authors: Булгакова, Олена Юріївна
Булгакова, Елена Юрьевна
Bulgacova, Olena Yuriivna
Keywords: психологічна готовність
соціальна взаємодія
міжособистісні стосунки
соціальна адаптація
асертивність
подолання психологічних бар’єрів
психологическая готовность
социальное взаимодействие
межличностные отношения
социальная адаптация
ассертивность
преодоление психологических барьеров
psychological readiness
social interaction
interpersonal relationships
social adaptation
assertive activity
overcoming psychological barriers
Issue Date: 2016
Publisher: Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Богдана Хмельницького
Citation: Булгакова О. Особливості взаємозвязку показників, що характеризують психологічну готовність студентів до соціальної взаємодії / О. Булгакова // Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Психологічні науки. - 2016. - № 2. - С. 48-63.
Abstract: У статті подано концептуальну модель психологічної готовності до соціальної взаємодії, яка має такі блоки: “Я-суб’єкт”, “Ми-суб’єкт”, “Соціумний суб’єкт”. Описуються взаємозв’язки показників, що характеризують психологічну готовність студентів до соціальної взаємодії. В статье представлена концептуальная модель психологической готовности к социальному взаимодействию, которая имеет следующие блоки: “Я-субъект”, “Мы-субъект”, “Социумный субъект”. Описываются взаимосвязи показателей, характеризующих психологическую готовность студентов к социальному взаимодействию. Reproducing the main idea of our research on the nature of the concept of “psychological readiness for social interaction”, we leave the judgment of readiness as a result of training. Following this statement, we thus indicating the need of a focused training a person (in this case university students) to social interaction, which particularly emphasizes the need for it in connection with a certain set of reasons, among which is the leading social significance of those qualities the psychological part of the individual, providing figures hassle-free and constructive “input” in any online community.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4418
Appears in Collections:Кафедра сімейної та спеціальної педагогіки і психологі

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bulgakovа O._2016.pdf144.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.