Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4418
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБулгакова, Олена Юріївна-
dc.contributor.authorBulgacova, Olena Yuriivna-
dc.date.accessioned2019-10-29T14:00:30Z-
dc.date.available2019-10-29T14:00:30Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationБулгакова О. Особливості взаємозвязку показників, що характеризують психологічну готовність студентів до соціальної взаємодії / О. Булгакова // Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Психологічні науки. - 2016. - № 2. - С. 48-63.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4418-
dc.description.abstractУ статті подано концептуальну модель психологічної готовності до соціальної взаємодії, яка має такі блоки: “Я-суб’єкт”, “Ми-суб’єкт”, “Соціумний суб’єкт”. Описуються взаємозв’язки показників, що характеризують психологічну готовність студентів до соціальної взаємодії. Reproducing the main idea of our research on the nature of the concept of “psychological readiness for social interaction”, we leave the judgment of readiness as a result of training. Following this statement, we thus indicating the need of a focused training a person (in this case university students) to social interaction, which particularly emphasizes the need for it in connection with a certain set of reasons, among which is the leading social significance of those qualities the psychological part of the individual, providing figures hassle-free and constructive “input” in any online community.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherНац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Богдана Хмельницькогоuk
dc.subjectпсихологічна готовністьuk
dc.subjectсоціальна взаємодіяuk
dc.subjectміжособистісні стосункиuk
dc.subjectсоціальна адаптаціяuk
dc.subjectасертивністьuk
dc.subjectподолання психологічних бар'єрівuk
dc.subjectpsychological readinessuk
dc.subjectsocial interactionuk
dc.subjectinterpersonal relationshipsuk
dc.subjectsocial adaptationuk
dc.subjectassertive activityuk
dc.subjectovercoming psychological barriersuk
dc.titleОсобливості взаємозвязку показників, що характеризують психологічну готовність студентів до соціальної взаємодіїuk
dc.title.alternativeFeatures relationship indicators characterizing the psychological readiness students to social interactionuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра сімейної та спеціальної педагогіки і психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bulgakovа O._2016.pdf144.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.