Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4284
Title: A Conceptual Approach to Student Study Printing: The Role and Place of Creative Composition
Other Titles: Концептуальний підхід до вивчення студентської друку: роль і місце творчої композиції
Authors: Орос, Іван Васильович
Oros, Ivan Vasyliovych
Keywords: printed graphics
printmaking
creative thinking
artistic image
composition
creative composition
друкована графіка
друкарство
творче мислення
художній образ
композиція
творча композиція
Issue Date: 2019
Publisher: Canada, Ontario
Citation: Oros I. V. A Conceptual Approach to Student Study Printing: The Role and Place of Creative Composition / I. V. Oros // Intellectual Archive. – 2019. - Vol. 8, № 3. -. P. 169 – 176.
Abstract: The article reveals that in the formation of creative thinking, printed graphics - prints occupy a special place. It turns out that the issues of teaching creative composition in printed graphics - printmaking under the conditions of the art and graphic faculties of pedagogical universities are not sufficiently disclosed. The conceptual approach to teaching students of the art-graphic faculty of creative composition is shown. У статті розкрито, що у формуванні творчого мислення друкована графіка (відбитки) займає особливе місце. Виявляється, питання викладання творчої композиції у друкованій графіці - друкарство в умовах художнього та графічного факультетів педагогічних вузів недостатньо розкриті. Показано концептуальний підхід до навчання студентів художньо-графічного факультету творчої композиції.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4284
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики декоративно-прикладного мистецтва та графіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oros_2019.pdf42.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.