Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4018
Title: Модель формування художньо-комунікативного досвіду майбутніх викладачів вокалу в педагогічних університетах
Other Titles: Модель формирования художественно-коммуникативного опыта будущих преподавателей вокала в педагогических университетах
The formation model of the future vocal teachers’ artistic and communicative experience in pedagogical universities
Authors: Мен Сіан
Мен Сиан
Meng Xiang
Keywords: досвід
художньо-комунікативний досвід майбутніх викладачів вокалу
майбутній викладач вокалу
модель формування художньо-комунікативного досвіду
опыт
художественно-коммуникативный опыт будущих преподавателей вокала
будущие преподаватели вокала
модель формирования художественно-коммуникативного опыта
experience
artistic and communicative experience of future vocal teachers
the formation model of the future vocal teachers’ artistic and communicative experience
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Мен Сіан. Модель формування художньо-комунікативного досвіду майбутніх викладачів вокалу в педагогічних університетах / Мен Сіан // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. праць. – Одеса : ПНПУ імені К. Д, Ушинського, 2019. – С. 52-58.
Abstract: У статті уточнено сутність моделювання як методу відображення цілісної методики у педагогічних дослідженнях. Запропоновано та обґрунтовано модель формування художньо- комунікативного досвіду майбутніх викладачів вокалу в педагогічних університетах у єдності цільового, змістового, методичного та результативного компонентів. Розкрито зміст кожного компонента. В статье уточнен смысл процесса формирования в методическом контексте. На этой основе актуализирована необходимость разработки методики формирования художественно-коммуникативного опыта будущих преподавателей вокала. Утонен смысл процесса моделирования и обоснована модель формирования художественно-коммуникативного опыта будущих преподавателей вокала в педагогических университетах. Представленная модель включает целевой, содержательный, методический, результативный компоненты, раскрыт их смысл. The model facilitating the formation of the future vocal teachers’ artistic and communicative experience in pedagogical universities, which represents the unity of the target, content, methodological and result-centred components, is proposed and substantiated in the article. The target component of the proposed model involves setting goals, objectives and determining the scientific approaches and principles of constructing the proposed model, which together provide the expected result ‒ the formed artistic and communicative experience of the future vocal teachers in its all structural components. The semantic component of the model facilitating the formation of the future vocal teachers’ artistic and communicative experience reflects the complex of psychological, pedagogical, artistic and informative knowledge, awareness of the essence, mechanisms and peculiarities of the artistic and communicative process, its basic forms, signs of implementation and conditions for successful realization, intellectual comprehension skills, understanding and interpretations of artistic information at the text, subtext and context levels, communicative, perceptual, reflexive and empathic skills.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4018
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Meng Xiang.pdf171.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.