Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4018
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМен Сіан-
dc.contributor.authorМен Сиан-
dc.contributor.authorMeng Xiang-
dc.date.accessioned2019-09-24T13:00:47Z-
dc.date.available2019-09-24T13:00:47Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationМен Сіан. Модель формування художньо-комунікативного досвіду майбутніх викладачів вокалу в педагогічних університетах / Мен Сіан // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. праць. – Одеса : ПНПУ імені К. Д, Ушинського, 2019. – С. 52-58.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4018-
dc.description.abstractУ статті уточнено сутність моделювання як методу відображення цілісної методики у педагогічних дослідженнях. Запропоновано та обґрунтовано модель формування художньо- комунікативного досвіду майбутніх викладачів вокалу в педагогічних університетах у єдності цільового, змістового, методичного та результативного компонентів. Розкрито зміст кожного компонента. В статье уточнен смысл процесса формирования в методическом контексте. На этой основе актуализирована необходимость разработки методики формирования художественно-коммуникативного опыта будущих преподавателей вокала. Утонен смысл процесса моделирования и обоснована модель формирования художественно-коммуникативного опыта будущих преподавателей вокала в педагогических университетах. Представленная модель включает целевой, содержательный, методический, результативный компоненты, раскрыт их смысл. The model facilitating the formation of the future vocal teachers’ artistic and communicative experience in pedagogical universities, which represents the unity of the target, content, methodological and result-centred components, is proposed and substantiated in the article. The target component of the proposed model involves setting goals, objectives and determining the scientific approaches and principles of constructing the proposed model, which together provide the expected result ‒ the formed artistic and communicative experience of the future vocal teachers in its all structural components. The semantic component of the model facilitating the formation of the future vocal teachers’ artistic and communicative experience reflects the complex of psychological, pedagogical, artistic and informative knowledge, awareness of the essence, mechanisms and peculiarities of the artistic and communicative process, its basic forms, signs of implementation and conditions for successful realization, intellectual comprehension skills, understanding and interpretations of artistic information at the text, subtext and context levels, communicative, perceptual, reflexive and empathic skills.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectдосвідuk
dc.subjectхудожньо-комунікативний досвід майбутніх викладачів вокалуuk
dc.subjectмайбутній викладач вокалуuk
dc.subjectмодель формування художньо-комунікативного досвідуuk
dc.subjectопытuk
dc.subjectхудожественно-коммуникативный опыт будущих преподавателей вокалаuk
dc.subjectбудущие преподаватели вокалаuk
dc.subjectмодель формирования художественно-коммуникативного опытаuk
dc.subjectexperienceuk
dc.subjectartistic and communicative experience of future vocal teachersuk
dc.subjectthe formation model of the future vocal teachers’ artistic and communicative experienceuk
dc.titleМодель формування художньо-комунікативного досвіду майбутніх викладачів вокалу в педагогічних університетахuk
dc.title.alternativeМодель формирования художественно-коммуникативного опыта будущих преподавателей вокала в педагогических университетахuk
dc.title.alternativeThe formation model of the future vocal teachers’ artistic and communicative experience in pedagogical universitiesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Meng Xiang.pdf171.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.