Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3978
Title: Особливості науково-дослідницької культури майбутнього вчителя музики
Other Titles: Особенности научно-исследовательской культуры будущего учителя музыки
Features of research culture of future teacher of musical art
Authors: Тушева, В. В.
Tusheva, V. V.
Keywords: науково-дослідницька культура майбутнього вчителя музики
музично-педагогічна культура
діяльнісний, особистісний, аксіологічний підходи
теоретичне мислення
художній світогляд
научно-исследовательская культура будущего учителя музыки
музыкально-педагогическая культура
деятельностный, личностный, аксиологический подходы
теоретическое мышление
художественное мировоззрение
research culture of future music master
pedagogical culture
to activity, personality, values approaches
theoretical thinking
artistic world view
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Тушева В. В. Особливості науково-дослідницької культури майбутнього вчителя музики / В. В. Тушева // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №3. – С. 46-54.
Abstract: Статтяприсвяченарозкриттюособливостейнауково-дослідницької культури майбутнього вчителямузикивконтекстідіяльнісного, особистісноготааксіологічногопідходів, якідозволяютьцілісно, системно, ґрунтуючисьнаміждисциплінарнихстратегіях, виявитиособливостіфункціонуванняірозвиткуданогоособистісногофеномену. Длявчителя-музикантанауковеосягненнямистецькоїдійсностіспрямованенапедагогічнеосмисленнямистецько-культурнихпроцесів, світоглядногоконтекстумузичнихтворів, пізнавального, моральногоіестетичногопотенціалумузичногомистецтва, різнихмодусівмузично-педагогічноїдіяльності, щопоглиблюєйогопрофесійно-педагогічну,мистецтвознавчу, культурологічнуідослідницькукомпетенцію. Статья посвящена раскрытию особенностей научно-исследовательской культури будущего учителя музыки в контекстедеятельностного, личностного и аксиологического подходов, которыепозволяют целостно, системно, основываясь на междисциплинарныхстратегиях, выявить особенности функционирования и развития данноголичностного феномена. Для учителя-музыканта научное постижениехудожественной действительности направлено на педагогическоеосмысление художественно-культурных процессов, мировоззренческогоконтекста музыкальных произведений, познавательного, морального иэстетического потенциала музыкального искусства, разных модусовмузыкально-педагогической деятельности, что углубляет егопрофессионально-педагогическую, искусствоведческую, культуро-логическую и исследовательскую компетенцию. The article is devoted to the opening of features of research culture ofa future music master in the context of activity, personality and values of approaches that allow integrally, systematically, being based on theinterdisciplinary strategies, to educe the features of functioning anddevelopment of this personality phenomenon. For the teacher of music thescientific understanding of artistic reality is sent to the pedagogicalcomprehension artistically and cultural processes, world view context ofpieces of music, cognitive, moral and aesthetic potential of musical art,different directions of musical and pedagogical activity, that deepens hisprofessional and pedagogical activity of art, culturological and researchcompetense.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3978
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tusheva.pdf151.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.