Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3972
Title: | Педагогические условия развития мотивации будущих учителей музыкального искусства к обучению в процессе дирижёрско-хоровой подготовки |
Other Titles: | Педагогічні умови розвитку мотивації майбутніх учителів музичного мистецтва до навчання в процесі диригентсько-хорової підготовки The pedagogical conditions of development of motivation to the study during choral-conducting training of the future music theacers |
Authors: | Дёмина, Т. М. Дьоміна, Т. М. Demina, T. Хе, Инцун Хе, Інцун He, Yingcong |
Keywords: | мотивация к обучению в процессе дирижерско-хоровой подготовки структура мотивации к обучению интерес к дирижерско-хоровой деятельности творческая активность ответственность за результаты дирижерско-хорового обучения мотивація до навчання в процесі диригентсько-хорової підготовки структура мотивації до навчання інтереc до диригентсько-хорової діяльності творча активність відповідальність за результати диригентсько-хорового навчання motivation to study during the choral-conducting training thestructure of motivation to teaching interest in choral-conducting activities creative activity the responsibility for the results of the choral-conducting training |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Дёмина Т. М. Педагогические условия развития мотивации будущих учителей музыкального искусства к обучению в процессе дирижёрско-хоровой подготовки / Т. М. Дёмина, Инцун Хе // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №3. – С. 9-14. |
Abstract: | В статье обосновываются педагогические условия, способствующие развитию мотивации будущих учителей музыкального искусства к обучению в процессе дирижерско-хоровой подготовки:активизация интереса к дирижерско-хоровой деятельности; развитие стремления будущих учителей музыкального искусства ктворческим достижениям в области хорового дирижирования; формирование ответственности за результаты дирижерско-хорового обучения. В статті обґрунтовуються педагогічні умови, що сприяють розвитку мотивації майбутніх учителів музичного мистецтва до навчання в процесі диригентсько-хорової підготовки: активізація інтересу до диригентсько-хорової діяльності; розвиток прагнення студентів до творчих досягнень у галузі хорового диригування; формування відповідальності за результати диригентсько-хорового навчання. The article describes the problem of pedagogical conditions which promotethe development of motivation of the future teachers of music to the teachingduring the choral-conducting training: activation of interest to the choral-conducting activities; the development of the aspiration to the creativeachievements during choral-conducting of the future teachers of music; theformation of responsibility for the results of the choral-conducting training. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3972 |
Appears in Collections: | 2015 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Demina, Yingcong.pdf | 119.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.