Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3903
Title: Формування мотиваційного компонента у навчанні математики
Other Titles: Формирование мотивационого компонента в обучении математики
Motivation to study as the guaranty of success
Authors: Ткач, Оксана Володимирівна
Ткач, Оксана Владимировна
Tkach, Oksana
Keywords: мотивація
проблемне навчання
особистісно зорієнтований підхід
інформаційно- комунікаційні технології
мотивация
проблемное обучение
личностно ориентированный подход
информационно-телекоммуникационные технологии
motivation
problem-oriented education
person-centred approach
information and communication technologies
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Ткач О. В. Формування мотиваційного компонента у навчанні математики / О. В. Ткач // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2018. - №2. - С.93-99.
Abstract: У статті проаналізовано власний досвід учителя математики щодо формування та підвищення мотиваційного компонента у навчанні. Доведено, що позитивне ставлення до навчання робить його успішним. У цьому контексті досліджено особливості застосування проблемного методу навчання; методу самооосвіти, особистісно орієнтованого підходу, інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні математики.В статье анализируется собственный опыт учителя математики по формированию и повышению мотивации учеников к обучению предмету «математика». При этом отмечается, что математическая грамотность в настоящее время отнесена к одной из десяти ключевых компетенций ученика средней школы. Рассматриваются подходы к изучению мотивации к учебной деятельности; особенности мотивации учеников разных классов средней школы к изучению математики. Personal experience of the teacher of Mathematics concerning the issues on increasing pupils’ motivation to study Mathematics is analysed in the article. It is noted that mathematical literacy is regarded to be one of the ten key competences of secondary school pupils. Some approaches to the learning of the motivation to the educational activity are considered.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3903
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oksana Tkach.pdf268.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.