Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3565
Title: Етапи формування професійної компетентності майбутніх учителів фізичної культури до корекційно-оздоровчої роботи в загальноосвітній школі
Other Titles: Этапы формирования профессиональной компетентности будущих учителей физической культуры к коррекционно-оздоровительной работе в общеобразовательной школе
Stages of formation of professional competence of future teachers of physical training to correctional and health improvement work in a comprehensive school
Authors: Токарєва, Станіслава Валеріївна
Токарева, Станислава Валерьевна
Tokareva, Stanislava Valeryivna
Keywords: професійна компетентність
майбутній учитель
корекційної-оздоровча робота
профессиональная компетентность
будущий учитель
коррекционно-оздоровительная работа
professional competence
future teacher
correction and health improvement work
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Токарєва С. В. Етапи формування професійної компетентності майбутніх учителів фізичної культури до корекційно-оздоровчої роботи в загальноосвітній школі / С. В. Токарєва // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №1. – С. 83-89.
Abstract: У статті розглядається етапність формування професійної компетентності до корекційно-оздоровчої роботи майбутніх учителів фізичної культури. Визначено і охарактеризовано три етапи формування професійної компетентності до корекційно-оздоровчої роботі у майбутніх учителів у процесі їх навчання. В статье рассматривается этапность формирования профессиональной компетентности к коррекционно-оздоровительной работе будущих учителей физической культуры. Определены и охарактеризованы три этапа формирования профессиональной компетентности к коррекционно-оздоровительной работе у будущих учителей в процессе их обучения. The article discusses the gradual formation of professional competence to correction and health improvement work in the future teachers of physical culture. Identify and describe the three phase formation of professional competence to correction and health improvement work in the future teachers in the course of their training. This is preparatory, reproductively- active and professionally-creative stages. Describes the activities that provide a systematic formation of professional competence to the corrective-recreation work, that are conducted with students at each stage. The first step is the accumulation of knowledge and skills in disciplines as psycho-pedagogical, anatomical physiological cycles, and the disciplines of sports cycle methodology, which are the basis of the corrective and health competence of the future teacher of physical culture.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3565
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tokareva.pdf512.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.