Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3564
Title: Емоційний розвиток молодших школярів засобами мультиплікації
Other Titles: Эмоциональное развитие младших школьников средствами мультипликации
The development of primary school pupils’ affection by using animated cartoon as the therapy
Authors: Дишель, Катерина Анатоліївна
Дышель, Екатерина Анатольевна
Dyshel, Kateryna Anatoliyivna
Keywords: мультиплікація
психологічний вплив мультиплікації
емоції
емоційна регуляція
емоціогенні чинники
аудіальна, візуальна, емоційно-гностична функції емоцій
мультипликация
психологическое влияние мультипликации
эмоции
эмоциональная регуляция
эмоциогенные факторы
аудиальная, визуальная, эмоционально-гностическая функции эмоций
animated cartoon
the animated means
the psychological impact of animated cartoon
emotions
emotional regulation
emotiogenic factors
audio function of emotions
visual function of emotions, emotional – gnostic function of emotions
cartoon therapy
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Дишель К. А. Емоційний розвиток молодших школярів засобами мультиплікації / К. А. Дишель // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №1. – С. 76-83.
Abstract: У статті теоретично обумовлено важливість вивчення впливу мультиплікації на особистість дитини. Представлено, що мультиплікація за своїм психологічним значенням відіграє важливу роль у розвитку особистості дитини. Виділено три групи мультиплікаційних засобів впливу на емоційний розвиток: аудіальні, візуальні, емоційно-гностичні. Побудовано теоретичну модель дослідження мультиплікаційних засобів як чинника емоційного розвитку молодших школярів. В статье теоретически обусловлена значимость изучения влияния мультипликации на личность ребёнка. Раскрыто, что мультипликация по своему психологическому значению играет важную роль в развитии личности ребёнка. Выделены 3 группы мультипликационных средств: аудиальные, визуальные, эмоционально-гностические. Построена теоретическая модель исследования мультипликационных средств как фактора эмоционального развития младших школьников. The article contains the information about the animated cartoons, which always attract the child’s attention. The watching of animated cartoons is one of the usual form of children’s activities that has the greatest psychological influence on their affection. The aim of our research is theempirical analysis of the animated means as a factor of development of primary school pupil’s affections. The emotiogenic effect allows choosing the principal complexes among them. In case of defining them, we will be able to understand the role of animated means in the emotional development of pupils and construct the systems, focused on effective use of education process and on selection of means that correct undesirable conditions.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3564
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dyshel.pdf520.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.