Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3564
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДишель, Катерина Анатоліївна-
dc.contributor.authorDyshel, Kateryna Anatoliyivna-
dc.date.accessioned2019-09-03T08:43:02Z-
dc.date.available2019-09-03T08:43:02Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationДишель К. А. Емоційний розвиток молодших школярів засобами мультиплікації / К. А. Дишель // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №1. – С. 76-83.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3564-
dc.description.abstractУ статті теоретично обумовлено важливість вивчення впливу мультиплікації на особистість дитини. Представлено, що мультиплікація за своїм психологічним значенням відіграє важливу роль у розвитку особистості дитини. Виділено три групи мультиплікаційних засобів впливу на емоційний розвиток: аудіальні, візуальні, емоційно-гностичні. Побудовано теоретичну модель дослідження мультиплікаційних засобів як чинника емоційного розвитку молодших школярів. The article contains the information about the animated cartoons, which always attract the child’s attention. The watching of animated cartoons is one of the usual form of children’s activities that has the greatest psychological influence on their affection. The aim of our research is theempirical analysis of the animated means as a factor of development of primary school pupil’s affections. The emotiogenic effect allows choosing the principal complexes among them. In case of defining them, we will be able to understand the role of animated means in the emotional development of pupils and construct the systems, focused on effective use of education process and on selection of means that correct undesirable conditions.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectмультиплікаціяuk
dc.subjectпсихологічний вплив мультиплікаціїuk
dc.subjectемоціїuk
dc.subjectемоційна регуляціяuk
dc.subjectемоціогенні чинникиuk
dc.subjectаудіальна, візуальна, емоційно-гностична функції емоційuk
dc.subjectanimated cartoonuk
dc.subjectthe animated meansuk
dc.subjectthe psychological impact of animated cartoonuk
dc.subjectemotionsuk
dc.subjectemotional regulationuk
dc.subjectemotiogenic factorsuk
dc.subjectaudio function of emotionsuk
dc.subjectvisual function of emotions, emotional – gnostic function of emotionsuk
dc.subjectcartoon therapyuk
dc.titleЕмоційний розвиток молодших школярів засобами мультиплікаціїuk
dc.title.alternativeThe development of primary school pupils’ affection by using animated cartoon as the therapyuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dyshel.pdf520.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.