Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3434
Назва: Інноваційні освітні технології у процесі навчання студентів іноземної мови за професійним спрямуванням: концептуально-дидактичний аспект
Інші назви: Innovative educational technologies in teaching students a foreign language for professional purposes: conceptual and didactic aspects
Автори: Андрейкова, І. Б.
Andreikova, I. B.
Ключові слова: нові освітні технології
викладання іноземної мови за професійним спрямуванням
вдосконалення методичної діяльності викладача іноземної мови
принцип модульності
new educational technologies
teaching a foreign language for professional purposes
improving the methodology intended for a foreign language teacher
the principle of modularity
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Андрейкова І. Б. Інноваційні освітні технології у процесі навчання студентів іноземної мови за професійним спрямуванням: концептуально-дидактичний аспект. / І. Б. Андрейкова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. - 2017. - № 1. - С. 18-22.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена уточненню концептуально-дидактичних засад нових освітніх технологій, конкретизації їх сутності і структури. Викремлено дидактичні вимоги щодо впровадження нових освітніх технологій під час викладання іноземної мови за професійним спрямуванням. Особлива увага приділена обгрунтуванню доцільності освітніх технологій навчання іноземної мови, заснованих на принципі модульності. Представлено методичні поради щодо вдосконалення методичної діяльності викладача іноземної мови вищого технічного навчального закладу. The article is dedicated to the clarification of conceptual and didactic principles of new educational technologies as well as specification of their nature and structure. Considering the nature of key concepts, the author keeps to the organizational approach within which educational technology is recognized as the method and model of the educational process organization based on the interrelated subjects of major studies on a contractual basis according to the principles of personalization and differentiation, optimal implementation of human and technical capabilities, dialogic communication, which may guarantee the intended results. Educational requirements for the implementation of innovative educational technologies in teaching foreign languages for professional purposes were specified. Particular attention is given to the justification of educational technology of learning a foreign language based on the principle of modularity. Methodical recommendations for improving the methodology intended for a foreign language teacher of higher technical educational institutions were presented. It was concretized that the content of the material requirements for modular technology in learning a foreign language for professional communication should not be either too easy or too difficult in conceptual relation with the level of future specialists’ professional skills. A complete foreign language communication needs to include professionally oriented material which should be interesting for students, meet their professional interests and include professional controversies or inaccuracies that need discussion, modeling of different situations in the text. Keywords: new educational technologies, teaching a foreign language for professional purposes, improving the methodology intended for a foreign language teacher, the principle of modularity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3434
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Andreykova-2017-1.pdf531.71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.