Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3434
Title: Інноваційні освітні технології у процесі навчання студентів іноземної мови за професійним спрямуванням: концептуально-дидактичний аспект
Other Titles: Innovative educational technologies in teaching students a foreign language for professional purposes: conceptual and didactic aspects
Инновационные образовательные технологии в процессе обучения студентов иностранному языку в профессиональном направлении: концептуально-дидактический аспект
Authors: Андрейкова, І. Б.
Andreikova, I. B.
Андрейкова, И. Б.
Keywords: нові освітні технології
викладання іноземної мови за професійним спрямуванням
вдосконалення методичної діяльності викладача іноземної мови
принцип модульності
new educational technologies
teaching a foreign language for professional purposes
improving the methodology intended for a foreign language teacher
the principle of modularity
новые образовательные технологии
преподавание иностранного языка в профессиональном направлении
совершенствование методической деятельности преподавателя иностранного языка
принцип модульности
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Андрейкова І. Б. Інноваційні освітні технології у процесі навчання студентів іноземної мови за професійним спрямуванням: концептуально-дидактичний аспект. / І. Б. Андрейкова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. - 2017. - № 1. - С. 18-22.
Abstract: Стаття присвячена уточненню концептуально-дидактичних засад нових освітніх технологій, конкретизації їх сутності і структури. Викремлено дидактичні вимоги щодо впровадження нових освітніх технологій під час викладання іноземної мови за професійним спрямуванням. Особлива увага приділена обгрунтуванню доцільності освітніх технологій навчання іноземної мови, заснованих на принципі модульності. Представлено методичні поради щодо вдосконалення методичної діяльності викладача іноземної мови вищого технічного навчального закладу. The article is dedicated to the clarification of conceptual and didactic principles of new educational technologies as well as specification of their nature and structure. Considering the nature of key concepts, the author keeps to the organizational approach within which educational technology is recognized as the method and model of the educational process organization based on the interrelated subjects of major studies on a contractual basis according to the principles of personalization and differentiation, optimal implementation of human and technical capabilities, dialogic communication, which may guarantee the intended results. Educational requirements for the implementation of innovative educational technologies in teaching foreign languages for professional purposes were specified. Particular attention is given to the justification of educational technology of learning a foreign language based on the principle of modularity. Methodical recommendations for improving the methodology intended for a foreign language teacher of higher technical educational institutions were presented. It was concretized that the content of the material requirements for modular technology in learning a foreign language for professional communication should not be either too easy or too difficult in conceptual relation with the level of future specialists’ professional skills. A complete foreign language communication needs to include professionally oriented material which should be interesting for students, meet their professional interests and include professional controversies or inaccuracies that need discussion, modeling of different situations in the text. Keywords: new educational technologies, teaching a foreign language for professional purposes, improving the methodology intended for a foreign language teacher, the principle of modularity. Статья посвящена уточнению концептуально дидактических принципов новых образовательных технологий, конкретизации их сущности и структуры. Выделены дидактические требования относительно внедрения новых образовательных технологий во время преподавания иностранного языка в профессиональном направлении. Конкретизированы основные принципы образовательной технологии. Особенное внимание уделено обоснованию целесообразности образовательных технологий преподавания иностранного языка, основанных на принципе модульности. Обозначена сущность принципа модульности. Выделены основные признаки модульной технологии. Представлены методические советы относительно совершенствования методической деятельности преподавателя иностранного языка высшего технического учебного заведения.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3434
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andreykova-2017-1.pdf531.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.