Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3434
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАндрейкова, І. Б.-
dc.contributor.authorAndreikova, I. B.-
dc.date.accessioned2019-08-27T08:20:57Z-
dc.date.available2019-08-27T08:20:57Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationАндрейкова І. Б. Інноваційні освітні технології у процесі навчання студентів іноземної мови за професійним спрямуванням: концептуально-дидактичний аспект. / І. Б. Андрейкова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. - 2017. - № 1. - С. 18-22.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3434-
dc.description.abstractСтаття присвячена уточненню концептуально-дидактичних засад нових освітніх технологій, конкретизації їх сутності і структури. Викремлено дидактичні вимоги щодо впровадження нових освітніх технологій під час викладання іноземної мови за професійним спрямуванням. Особлива увага приділена обгрунтуванню доцільності освітніх технологій навчання іноземної мови, заснованих на принципі модульності. Представлено методичні поради щодо вдосконалення методичної діяльності викладача іноземної мови вищого технічного навчального закладу. The article is dedicated to the clarification of conceptual and didactic principles of new educational technologies as well as specification of their nature and structure. Considering the nature of key concepts, the author keeps to the organizational approach within which educational technology is recognized as the method and model of the educational process organization based on the interrelated subjects of major studies on a contractual basis according to the principles of personalization and differentiation, optimal implementation of human and technical capabilities, dialogic communication, which may guarantee the intended results. Educational requirements for the implementation of innovative educational technologies in teaching foreign languages for professional purposes were specified. Particular attention is given to the justification of educational technology of learning a foreign language based on the principle of modularity. Methodical recommendations for improving the methodology intended for a foreign language teacher of higher technical educational institutions were presented. It was concretized that the content of the material requirements for modular technology in learning a foreign language for professional communication should not be either too easy or too difficult in conceptual relation with the level of future specialists’ professional skills. A complete foreign language communication needs to include professionally oriented material which should be interesting for students, meet their professional interests and include professional controversies or inaccuracies that need discussion, modeling of different situations in the text. Keywords: new educational technologies, teaching a foreign language for professional purposes, improving the methodology intended for a foreign language teacher, the principle of modularity.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectнові освітні технологіїuk
dc.subjectвикладання іноземної мови за професійним спрямуваннямuk
dc.subjectвдосконалення методичної діяльності викладача іноземної мовиuk
dc.subjectпринцип модульностіuk
dc.subjectnew educational technologiesuk
dc.subjectteaching a foreign language for professional purposesuk
dc.subjectimproving the methodology intended for a foreign language teacheruk
dc.subjectthe principle of modularityuk
dc.titleІнноваційні освітні технології у процесі навчання студентів іноземної мови за професійним спрямуванням: концептуально-дидактичний аспектuk
dc.title.alternativeInnovative educational technologies in teaching students a foreign language for professional purposes: conceptual and didactic aspectsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andreykova-2017-1.pdf531.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.