Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3333
Title: Методологічні засади фахової підготовки майбутніх учителів музики: синергетичний аспект
Other Titles: Methodological bases of professional training future teachers of music: synergistic aspect
Authors: Ван Сяочень
Wang Xiaochen
Keywords: навчальна діяльність
фахова компетентність
етнічність
педагогічна взаємодія
філософський підхід
суб’єкти навчального процесу
синергетичний підхід
the scientific activity
the ethnicity
the professional competence
the pedagogical interaction
the philosophical approach
the subjects of the educational process
the synergistic approach
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Ван Сяочень. Методологічні засади фахової підготовки майбутніх учителів музики: синергетичний аспект / Ван Сяочень // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2014. — № 9-10. — С. 25-32.
Abstract: У статті розглянуто філософсько–методологічне підґрунтя фахової підготовки майбутніх учителів музики. Феномен педагогічної взаємодії суб’єктів навчального процесу розглядається крізь призму синергетичного підходу. The article deals with the problem of the artistic and pedagogical training of the music teachers in the modernization of educational system in Ukraine and China integration into the global educational community. A scientific explanation of the functional–content features of the artistic and educational activities is argued, the original interpretation of the content and the forms of classes is provided, the pedagogical conditions and the ways of optimization of professional training are revealed.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3333
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdf147.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.